آخرین اخباراجتماعافغانستان

تجلیل از روز جوان با وجود میلیون‌ها جوان بیکار در کشور


از روز بین‌المللی جوانان، امروز( دوشنبه) در حالی در ولایت بامیان تجلیل میشود که میلیون‌ها جوان در سطح کشور بیکار و فاقد مصونیت‌های شغلی در کشور هستند.
به گزارش خبرگزاری دید؛ در مراسمی که به منظور تجلیل از روز بین‌المللی جوانان در مرکز ولایت بامیان برگزار شده بود، روی مشکلات جوانان صحبت به عمل آمد.
در این مراسم که نماینده‌های ادارات مختلف این ولایت سخنرانی کردند، از نبود کار و مصونیت‌های شغلی جوانان در کشور از عمده‌ترین مشکلات جوانان در کشور یاد کردند.
عاقله مصطفوی، نماینده پارلمان جوانان، در این مراسم گفت: با آن‌که بخش بزرگ از کشور را جوانان تشکیل می‌دهند، اما هنوز هم روی جوانان سرمایه‌گذاری نشده و حکومت فعلی به جوانان هیج توجه نکرده است.
وی افزود: با آن‌که جوانان طی چند سال اخیر نبوغ و خلاقیت‌های خود را نشان داده، اما تاکنون هیچ توجه روی این قشر از سوی حکومت صورت نگرفته و امروزِ جوانان به دیروز آن گره خورده است.
احمد حسین احمدپور، سرپرست اداره اطلاعات و فرهنگ ولایت بامیان، در این مراسم گفت: آسیب‌پذیری جوانان و گرایش آن‌ها به سوی اعتیاد ریشه در بیکاری‌شان داشته است.
وی افزود: طی چندین سال اخیر تلاش شده تا بیش‌ترین برنامه‌ها در ولایت بامیان را به جوانان اختصاص داده شود که خوشبختانه جوانان در رهبریت ادارات مختلف بامیان قرار دارند.
با این حال، امیر محمودی، نماینده شورای ولایتی، نبود شغل را مهم‌ترین مشکل جوانان در کشور عنوان کرده، گفت: فقر و نبود کار عامل اصلی مهاجرت جوانان به کشورهای خارج است.
وی نبود امنیت و جنگ‌های داخلی کشور را متاثر از فقر و بیکاری عنوان کرده، گفت: نبود شغل برای جوانان نه تنها امنیت کشور را مختل کرده، بلکه زمینه سوء‌استفاده از جوانان را در کشورهای خارج نیز فراهم می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا