آخرین اخبارافغانستانزنانفرهنگ عامه

تجلیل از روز ملی «مادر» در پروان

از روز ملی مادر با اشتراک ده‌ها تن از مادران و شهروندان پروان در این ولایت گرامی‌داشت به عمل آمد.

از روز ملی مادر با اشتراک ده‌ها تن از مادران و شهروندان پروان در این ولایت گرامی‌داشت به عمل آمد.
به گزارش خبرگزاری دید، محفلی که به همین مناسبت از سوی ریاست امور زنان در همکاری با مقام ولایت پروان تدویر شده بود، در آن مقام رهبری ولایت، نمایندگان مردم در شورای ولایتی، روئسا و نمایندگان ادارات اعم از ملکی و نظامی، زنان و فعالان جامعه مدنی حضور داشتند.
«فضل الدین عیار» والی پروان روز جهانی مادر را به تمام مادران کشور تبریک وتهنیت عرض کرد و گفت: مادران هستند که با سخت‌ترین شرایط زندگی مبارزه کرده و در قسمت تعلیم وتربیه فرزندان شان با تمام توان خود تلاش می‌کنند و آنان را به قله‌های موفقیت رسانیده که مایه افتخار ما می‌باشند.
عیار افزود: مادران همان‌طوری که در جهاد و مقاومت الگو بودنده‌اند توقع ماست که در تعلیم وتربیه اولاد شان نیز جسارت و تلاش به خرج دهند.
والی پروان از اشتراک کنندگان خواست که علیه همه نا بسامانی‌های جامعه، رسم ورواج های ناپسند، تعصبات و منفی بافی‌های جامعه مبارزه کرده در اتحاد و وحدت شان تلاش کنند.
همچنان «محمد محفوظ ولی زاده» فرمانده پولیس پروان طی صحبتی همه دستاوردها و پیشرفت‌های جامعه را از تلاش‌ها، زحمات و مهربانی مادران خوانده از آنان خواست که از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور حمایت نمایند.
در همین حال «مولوی عبدالحمید هوفیانی» به نمایندگی از علما روی جایگاه و مقام مادر از دیدگاه دین مبین اسلام به تفصیل صحبت کرد و مادر را بهترین هدیه الهی خوانده و نقش آن را در تعلیم و تربیت فرزندان برجسته دانست.
زنان و مادران اشتراک کننده از سوی اداره محلی پروان با اهدای تحایف و تقدیر نامه ها مورد تشویق قرار گرفتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا