آخرین اخبارافغانستان

تجلیل از سالروز استقلال در مزارشریف

شرکت‌کنندگان مراسم جشن استقلال در ولایت بلخ گفتند که استقلال واقعی همگام با خودکفایی اقتصادی و فرهنگی، جلوگیری از انحصار قدرت و رفع تبعیض به دست می‌آید.

به گزارش خبرگزاری دید، از نود و هشتمین سالروز استرداد استقلال کشور در ولایت بلخ با حضور مسئولان دولتی و مردم بزرگداشت به عمل آمد.

محمد بشیر توحیدی، معاون ولایت بلخ که پیام عطا محمد نور، والی بلخ را قرائت می‌کرد، گفت: استقلال بدون دست‌یابی به مفاهیمی چون خودکفایی، ترقی و پیشرفت حاصل نمی‌شود.

به باور وی، استقلال واقعی زمانی به دست می‌آید که جامعه از لحاظ اقتصادی و فرهنگی خودکفا شود، از انحصار قدرت توسط افراد جلوگیری شود و هیچ تبعیضی بین افراد جامعه وجود نداشته باشد.

آقای توحیدی همچنان از مردم بلخ خواست تا برای بی‌اثر ساختن توطئه‌های دشمنان دست به دست هم داده و با همدلی و برادری، برای تامین امنیت و پیشرفت جامعه کوشش کنند.

محمد افضل حدید، رییس شورای ولایتی بلخ نیز ضمن قدردانی از جانفشانی‌های نیروهای امنیتی برای تامین امنیت در کشور، افزود: امروزه مردم چنان در جنجال استعمار و استکبار غرق شده‌اند، که مفهوم استقلال را فراموش کرده‌اند.

به باور وی، تعدادی از مردم با اشاره‌ها و وابستگی به بیگانگان عادت کرده‌اند و با داشتن  این وضعیت ادعای این‌که ما استقلال واقعی داریم بسیار دشوار خواهد بود.

۹۸ سال قبل از امروز شاه امان‌الله خان پادشاه افغانستان بعد از سه نبرد خونین با استعمار انگلیس توانست استقلال افغانستان را از انگلستان بگیرد. همه‌ساله از این روز در کشور بزرگداشت  به عمل می‌آید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا