آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاستگزارش

تجلیل از عاشورای حسینی با اشتراک مسئولان امارت اسلامی در کابل

به مناسبت دهم محرم سالروز شهادت امام حسین، مجمع علماء و متنفذین تشیع افغانستان مراسمی را به مناسبت این روز در کابل و با حضور مسئولان بلندپایه امارت اسلامی برگزار کردند.

گزارشگر: …
به گزارش خبرگزاری دید: به مناسبت دهم محرم سالروز شهادت امام حسین در کربلا، مجمع علماء و متنفذین تشیع افغانستان روز یک‌شنبه (۱ سنبله) مراسمی را به مناسبت این روز برگزار کردند که در آن مسئولین امارت اسلامی نیز اشتراک و با اهل تشیع اظهار غم شریکی و در رابطه به اوضاع کشور پس از تسلط آنها صحبت کردند.


مولوی سراج الدین سیرت از مسئولین بلند پایه امارت اسلامی گفت: «من به تمام ملت چه شیعه و چه سنی اطمینان می‌دهم که این نظام و نظامی قبلی تفاوت بسیار دارد، از نظر امنیتی مسلمانان افغانستان نباید تشویش داشته باشند».
وی گفت: «کسانی که با نظام قبلی کار کردند، تشویش نداشته باشند چرا که از سوی ما ضرری با آنها نخواهد رسید، آنها باید از کسانی تشویش داشته باشند که دارای چندین پاسپورت و از خارج آمده بودند برای حکومت کردن، ما از خود شما و برادران و باورمند به تمام ارزش‌های اسلامی شما هستیم. همه مسلمان هستیم و به کتاب ایمان داریم و هیچ کسی ما را جدا کرده نمی‌تواند».


وی تاکید کرد که امارت اسلامی به تمام مردم اطمینان می‌دهد که جان و مال مردم محفوظ می‌باشد.
سید حسن فاضل‌زاده، رییس علماء غرب کابل نیز گفت: « پیام عاشورا حکومت فراگیر اسلامی، عدالت اجتماعی، صلح و امنیت، رفاه و آسایش جامعه است».
وی همچنان گفت که ملت افغانستان در آستانه یک تحول بزرگ قرار دارد و این تحول برای ما خوب خواهد بود.
در این مراسم که مولوی دوست محمد خان مسئول نظامی امارت اسلامی نیز اشتراک کرده بود، گفت: «افغانستان خانه مشترک ما است و همه باید به اندازه توان در این خانه خدمت کنیم. تا بتوانیم این خانه مشترک را بسازیم».
او افزود که هیچ کس حق ندارد خانه کسی را خود سرانه تلاشی کند یا دروازه کسی را تک تک کند.
این در حالی است که یک هفته از سقوط کابل به دست طالبان گذشته و هنوز کشور در خلا قدرت به سر می‌برد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا