آخرین اخبارافغانستانسیاست

تجهیزات نظامی امریکایی برجا مانده در افغانستان اسرار نظامی را فاش می‌کند

یک پایگاه خبری نظامی امریکایی نوشته است که وسایط و تجهیزات برجا مانده امریکایی در افغانستان می‌تواند اسرار نظامی زیادی را فاش بسازد.


پایگاه خبری «دیفنس ۱» در یادداشتی به قلم «پاتریک تاکر» سردبیر بخش تکنالوجی آورده است، تجهیزات امریکایی به جا مانده در افغانستان، می‌تواند اسرار نظامی زیادی را فاش کنند.
در این یادداشت آمده است، احتمالاً چین پیروز نهایی دو دهه جنگ در افغانستان خواهد بود. وسایل پروازی و موترهای زرهی که امریکایی‌ها حین خروج از افغانستان به جا گذاشته‌اند، به چینی‌ها در درک چگونگی ساخت و استفاده از این ابزارهای جنگی کمک خواهد کرد.

تاکر در این یادداشت نوشته است: «به گفته چند کارشناس که سال‌ها در زمینه تولید و آزمایش برخی از این تجهیزات نقش داشته‌اند، انتظار می‌رود چینی‌ها از این فرصت باد آورده استفاده کرده و نسل جدیدی از تسلیحات را به مشتری‌های خود صادر کنند که در آن از نقاط ضعف امریکایی‌ها استفاده شده باشد».
با این حال امریکایی‌ها قبل خروج از افغانستان شماری از تجهیزات و مراکز حساس خود را به گونه کامل نابود کردند. ایالات متحده بعداً اعلام کرد که این تجهیزات و مراکز نظامی حساس طوری نابود شده که دیگر قابل استفاده نخواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا