آخرین اخبارآزادی بیانافغانستانرسانه‌هاگزارش

تحریم برنامه انجمن خبرنگاران از سوی خبرنگاران کابل

خبرگزاری دید: ده‌ها تن از خبرنگاران کابل برنامه انجمن مستقل خبرنگاران را که به مناسبت روز مطبوعات برگزار می‌شد تحریم کردند.

تحریم برنامه انجمن خبرنگاران از سوی خبرنگاران کابل


ده‌ها تن از خبرنگاران امروز دوشنبه (۱۹ ثور) برنامه انجمن مستقل خبرنگاران را که قرار بود به مناسبت سوم می روز جهانی آزادی مطبوعات برگزار شود، تحریم کردند.
رسول شهزاد یکی از خبرنگاران گفت: نهادهایی که تحت نام حمایت از خبرنگاران و رسانه‌ها فعالیت کردند همواره از نام و هویت خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ای سوء استفاده کرده‌اند.

رسول شهزاد

آقای شهزاد افزود که این نهادها با برگزاری چنین نشست‌های نمایشی به دنبال گرفتن پروژه از نهادی خارجی هستند.
وی افزود که این نهادها با پوشش حمایت از کارمندان رسانه‌ها برای خود و باند شان کار می‌کنند و با استفاده از هویت خبرنگاران تجارت می‌کنند.
از سویی هم، وحیده بیات یکی از خبرنگاران در کابل می‌گوید که خبرنگاران متحد و یک صدا علیه انجمن مستقل خبرنگاران ایستادند و برنامه این نهاد خودخوانده را تحریم کردند.

وحیده بیات

بیات افزود که خبرنگاران باید در این شرایط متحد و یک پارچه برای مبارزه با این مافیای رسانه‌ای ایستادگی کنند تا دیگر هیچ نهادی نتواند از هویت خبرنگاران سوء استقاده کند.
ناصر بوستان یکی از خبرنگاران گفته است که این نهادها به برگزاری نشست‌های نمایشی به دنبال گرفتن پروژه هستند تا به سوءاستفاده از خبرنگاران ادامه دهند.

ناصر بوستان

مصطفی شهریار یکی دیگر از خبرنگاران کابل گفته است که چنین برنامه‌ها طعمه چرب برای نهادهای حامی رسانه‌ها مانند انجمن ژورنالیستان است و زمینه سوء استفاده را پیشاپیش آماده می‌کند.
وی از سایر خبرنگاران خواسته است که در این برنامه حضور نیافته و آن را تحریم کنند.

مصطفی شهریار

شهریار افزوده است که حضور نداشتن شما در اصل احترام گذاشتن به خود و شخصیت رسانه‌‌ای تان است.
این در حالی است که در ماه‌های اخیر ده‌ها تن از خبرنگاران افغانستان حرکت دادخواهی را به راه انداخته و طی دو نشست خبری اعلام کرده‌اند، نهادهایی که تحت نام حمایت از رسانه‌ها و خبرنگاران فعال بودند نماینده این خبرنگاران نیستند و نزد آن‌ها مشروعیت ندارند.
از سویی هم، رقیب فیاض یکی دیگر از خبرنگاران کابل گفته است که کسانی به کار خبرنگاری و رسانه‌ای متعهد هستند نباید چنین برنامه‌ها را پوشش بدهند زیرا این نهادها همواره از هویت خبرنگاران استفاده کرده و با خون خبرنگاران تجارت می‌کنند.

رقیب فیاض

از سوی دیگر، فرخنده محبی از یکی از خبرنگاران کابل گفت: بعد از تغییر نظام سیاسی برخی از خبرنگاران از وظایف شان برکنار شدند و این نهادها برای خبرنگاران بی سرنوشت هیچ اقدام فوری نکردند و در بی‌برنامگی قرار دادند و همچنان چندین بار به اسم خبرنگاران سوء استفاده کردند، با آن هم خبرنگاران را تنها گذاشتند و کمک نکردند، همچنان این روند ادامه دارد.

فرخنده محبی


محبی افزود که این نهادها هر روز پلان‌ها و پروژه‌های مختلف و عکس‌های متفاوت در دنیای مجازی نشر می‌کنند و هیچ فعالیت واقعی که به نفع خبرنگاران باشد، انجام نداده‌اند.
انجمن مستقل خبرنگاران افغانستان با نشر اعلامیه‌ای گفته است که قرار است از سوم می روز جهانی آزادی مطبوعات تجلیل شود و همچنان در حاشیه این نشست از سالگرد یکی از خبرنگاران کشور نیز تجلیل شود.
گفتنی است که ده‌ها تن از خبرنگاران این برنامه را تحریم اعلام کردند و از دیگر خبرنگاران و رسانه‌ها خواسته‌اند تا این برنامه را پوشش ندهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا