آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

تحریم گسترده جرگه مشورتی از سوی نامزدان انتخابات ریاست جمهوری

۱۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری، لویه جرگه مشورتی صلح را که قرار است فردا دوشنبه ( ۹ ثور) برگزار شود، تحریم کرده و هیچ یک از این نامزدان در این جرگه اشتراک نخواهند کرد.

۱۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری، لویه جرگه مشورتی صلح را که قرار است فردا دوشنبه ( ۹ ثور) برگزار شود، تحریم کرده و هیچ یک از این نامزدان در این جرگه اشتراک نخواهند کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، لویه جرگه مشورتی صلح که قرار است فردا دوشنبه ( ۹ ثور) برگزار شود با واکنش‌های تند نامزدان انتخابات ریاست جمهوری، احزاب سیاسی، رهبران جهادی، فعالان مدنی و… تحریم شد و تمام این افراد و جریان‌ها برگزاری این جرگه را فرمایشی و یک کمپاین انتخاباتی عنوان کردند.
در این میان ۱۵ تن از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری جرگه مشورتی صلح را تحریم کردند.
رییس جمهور غنی تنها کسی بود که بر برگزاری این جرگه تاکید داشت و با وجود مخالفت‌های گسترده این جرگه را برگزار می‌کند.
با آن که یک روز تا برگزاری این جرگه زمان باقی مانده، برخی گزارش‌ها از دیروز به این سو در صفحات اجتماعی دست به دست می‌شود که گرداننده اصلی این جرگه هنوز مشخص نیست، در حالی که رییس جمهور غنی با اصرارهای پی هم از عبدالرب رسول سیاف درخواست پذیرفتن ریاست جرگه مشورتی کرده بود، اما آقای سیاف به این خواست آقای غنی تن نداد و پیشنهادش را رد کرد.
برگزاری این جرگه با آن که با مخالفت و تحریم اکثر چهره‌های سیاسی کشور مواجه شد، از سوی شهروندان عادی نیز مورد انتقاد گرفت.
شهروندان کابل از ایجاد ایستگاه‌های بازرسی به شدت شکایت دارند و می‌گویند که رفت و آمد را برای مردم خیلی سخت کرده است. این ایستگاه‌های بازرسی در حدی راه‌بندان را در شهر کابل زیاد کرده است که یک کودک ۷ ماهه در راه بندان جان داد.
پدر این کودک می‌گوید که پسرش هیچ مشکل نداشت و صحتمند بود. پدر این کودک گفته است که کودکش در اثر راه بندان جان داد و حکومت مسئول مرگ او است.
با این همه قرار است که جرگه مشورتی صلح فردا دوشنبه آغاز و برای سه روز در کابل با حضور ۳ هزار تن از سراسر کشور ادامه داشته باشد.
تا کنون ۱۶ دسته انتخاباتی لویه جرگه را تحریم کرده و‌گفته‌اند که این جرگه هیچ گره از مشکلات کشور را باز نخواهد کرد.
این نامزدان انتخابات ریاست جمهوری با انتقاد شدید از ارگ، گفته‌اند که برگزاری این جرگه با هزینه هنگفت فقط و فقط یک کمپاین انتخاباتی است و بس!
این ۱۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری، لویه جرگه را تحریم کرده است.
نورالحق علومی
فاروق نجرابی
شهاب حکیمی
حکیم تورسن
نورالرحمان لیوال
فرامرز تمنا
ابراهیم الکوزی
عنایت حفیظ
شیدامحمد ابدالی
حنیف اتمر
رحمت الله نبیل
داکترعبدالله عبدالله
زلمی رسول
عبداللطیف پدرام
احمدولی مسعود
گلبدین حکمتیار
رسول شهزاد _ خبرگزاری دید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا