آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

امرالله صالح:

تحقیقات در مورد حمله بر دانشگاه کابل تکمیل نشده، اما طالبان مسئول هستند

معاون نخست ریاست جمهوری در «تصمیم هجدهم» جلسه شش و نیم صبح روز پنجشنبه(۱۵عقرب) بار دیگر نسبت به حمله بر دانشگاه کابل پرداخته و تاکید کرده که هنوز تحقیقات در این خصوص تکمیل نشده است. او بازداشت ۱۳ منسوب پولیس را به اتهام غفلت وظیفوی ‌«بی‌معنا» خوانده و تاکید کرده که با تکمیل تحقیقات، هویت مقصران اصلی رسانه‌ای خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دید، امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری در جلسه امروزی به موضوعاتی همانند کارکرد پولیس ترافیک، تخریب و توقف ساخت و ساز بلندمنزل‌های خودسر و غیر قانونی در کابل، استرداد جایدادهای غصبی از زورمندان، تحقیقات در خصوص فاجعه دانشگاه کابل، تخریب سینمای پارک شهرنو و حوادث جنایی در ۲۴ ساعت گذشته پرداخته است.
صالح: کار ترافیک در کابل مورد بررسی قرار گرفت. مطلق غیر قابل قبول و غیر قابل قناعت است. در روز های آینده تغییر را خواهیم آورد. مطمین باشید.
او در بخش تخریب و توقف بلندمنزل‌های خود سر از سوی پولیس گفته است که ناممکن یا کند است و شهر غرق در بی‌نظمی می‌شود که تاوان آن را نسل‌های بعدی خواهند پرداخت. آقای صالح از بررسی و تخریب سه ساختمان در روزهای آینده خبر داده که در نقاط حساس شهر کابل ساخته شده است.
صالح اما در مورد دانشگاه کابل افزوده: تحقیقات در مورد این که کی‌ها نتوانستند از فاجعه پوهنتون کابل جلوگیری کنند تکمیل نگردیده است.
به باور صالح: توقیف سیزده سرباز گمنام پولیس زیر نام غفلت وظیفوی بی‌معناست و امر کردم که آنها باعزت رها گردند. ما هنوز قضاوت کرده نمی‌توانیم که غفلت وظیفوی تعریفش درین مورد خاص چیست. ولی به شما وعده می‌دهم که پنهان کاری صورت نخواهد گرفت. شاید سیستم امنیتی در کل نیاز به بازنگری منتقدانه داشته باشد. اما من اجازه نمی‌دهم که با هر ناکامی تنها گم نامترین‌ها به عنوان بز قربانی توقیف گردند و ما برای قانون بام بسازیم.
معاون اول ریاست جمهوری در این پست فیسبوکی برای بار چهارم طالبان را مسئول حمله بر دانشگاه کابل دانسته و تاکید کرده که طالبان مسئول این حمله هستند.
آقای صالح در آخر گفته است که در ۲۴ ساعت گذشته کابل شاهد دو واقعه تروریستی بوده و هیچ واقعه جنایی رخ نداده است، اما حمایت و رضایت مردم از تیم شش و نیم از ۷۶ درصد پیش از حمله بر دانشگاه کابل به ۴۶ درصد پس از این حمله تقلیل یافته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا