آخرین اخباراسلایدشوافغانستانروند صلحسیاستصلح

تخلیه پایگاه‌های امریکا در افغانستان آغاز شد

فرمانده کل نیروهای خارجی در افغانستان می‌گوید که روند تخلیه پایگاه‌ها آنان آغاز شده است.


به گزارش خبرگزاری دید، جنرال اسکات میلر فرمانده نیروهای خارجی امروز یکشنبه(۵ثور) در کابل گفته که روند تخلیه پایگاه‌های نیروهای امریکایی آغاز شده است.
میلر افزوده که با تکمیل شدن روند خروج از افغانستان تمام پایگاه‌های آنان به نیروهای افغانستان تسلیم داده خواهد شد: «همه پایگا‌های‌مان را به نیروهای افغان تسلیم خواهیم کرد».
پیش از این گفته شده بود که در برخی تجهیزات نیروهای امریکایی که انتقالش مشکل است نابود خواهد شد.
با این حال، روز چهارشنبه دو هفته قبل، رییس جمهور بایدن اعلام کرد که نیروهای امریکا به تاریج ۱۱ سپتمبر سالروز هدف قرار گرفتن نیویارک و واشنگتن افغانستان را ترک خواهند کرد.
مطابق توافقنامه امریکا و طالبان که در سال گذشته میلادی در دوحه امضا شد، قرار بود نیروهای امریکا تا ماه می سال روان ازافغانستان خارج شوند.
با این حال، گروه طالبان هشدار داده‌اند که در صورت عدم خروج نیروهای امریکا به تاریخ اول می، هرگونه عواقب آن متوجه امریکایی‌ها خواهد بود.
در همین حال، برخی کارشناسان، اعضای کانگرس امریکا و نظامیان برجسته این کشور هشدار می‌دهند که خروج بدون قید و شرط امریکا از افغانستان بدون آن که دولت با گروه طالبان به یک توافق جامعه دست بیابد، یگانه اهرم فشار علیه طالبان را حذف می‌کند و این گروه حاضر نخواهد شد که به توافق برسد.
از سویی اما، دولت افغانستان اعلام کرده که با خروج نیروهای خارجی در جبهات هیچ تغییری نمی‌آید و حکومت در خروج این نیروها همکاری خواهد کرد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا