آخرین اخباراجتماعافغانستانسیاست

تدابیر ویژه برای حفاظت از جان خبرنگاران

مسئولان کمیته مشترک مصئونیت رسانه‌ها و حکومت، از اتخاذ تدابیر ویژه امنیتی برای خبرنگاران که رویدادهای تروریستی را پوشش می‌دهند، خبر دادند.
صدیق‌الله توحیدی عضو کمیته مصئونیت رسانه‌ها و حکومت، روز یکشنبه (۱۶ثور) در یک نشست خبری در کابل گفت که این کمیته تدابیر ویژه امنیتی را که پیش از این قرار بود برای خبرنگاران در پوشش رویدادهای تروریستی اتخاذ شود عملی می‌کند.
آقای توحیدی گفت، در جلسه مشترک مسئولان این کمیته، نهادهای حامی رسانه‌ها و خبرنگاران که در سوم ماه «می» سال جاری میلادی، همزمان با گرامی‌داشت ازروز جهانی مطبوعات در کابل برگزار شد، اعضای کمیته و خبرنگاران روی تدابیر امنیتی که خبرنگاران برای پوشش رویدادهای تروریستی نیاز دارند بحث و تبادل نظر کردند.
وی بیان داشت که در این نشست، مسئولان حکومت وعده سپردند که راه‌های بهتر را در بخش مصئونیت خبرنگاران، تطبیق قانون دسترسی به اطلاعات و تسهیل در چگونگی پوشش خبری رویدادهای تروریستی روی دست بگیرند.
به گفته وی، محمد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری در این نشست تعهد نمود که در اولین فرصت اولویت‌های خبرنگاران را مورد بحث قرار داده و راه‌های تطبیق برنامه‌های حمایت از خبرنگاران را از جمله گرفتن تدابیرامنیتی جست‌وجو کند.
آقای صدیقی، خریداری لباس ایمنی را به خبرنگاران که رویدادهای تروریستی را پوشش خبری می‌دهند، ایجاد کمر بندهای امنیتی منتهی به محل تجمع خبرنگاران وایجاد ساحه سبز امنیتی برای خبرنگاران و رسانه‌ها را از جمله برنامه‌هایی خواند که در جلسه یاد شده روی آن‌ها بحث شد و قرار است عملی شود.
وی همچنان بیان داشت که در این جلسه، روی مسئله حمایت از خانواده‌های شهدا و زخمیان خبرنگاران، همکاری مالی با این خانواده‌ها و اعطای بورسیه‌های تحصیلی به بستگان آن‌ها نیز بحث شد و در اولویت کمیته مصئونیت قرار گرفت.
قابل ذکر است که نبود تدابیر امنیتی برای تامین امنیت جانی خبرنگاران در ساحات کاری شان به ویژه هنگام پوشش رویدادهای تروریستی از گذشته تاکنون بزرگترین نگرانی خبرنگاران را تشکیل داده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا