آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

تدارکات ملی فاسد است؛ شرکت لبنانی بی‌ داوطلبی پروژه می‌گیرد


اسنادی که از کمیسیون تدارکات ملی به بیرون درز کرده، نشان‌دهنده فساد گسترده در این نهاد بوده و همچنان حاکی از آن است که یک شرکت لبنانی که از سوی برادر رولا غنی، همسر رییس‌جمهور غنی، برای آمدن به افغانستان ترغیب شده است، بدون داوطلبی قرارداد می‌گیرد.
گفته می‎شود که این شرکت لبنانی در دو سال گذشته ۷ قرارداد طرح و دیزاین پروژه‌های بزرگ را از سوی کمیسیون تدارکات ملی بدون داوطلبی به دست آورده است.
به نقل از پژواک، شهرداری کابل ۴ قرارداد بزرگ بر بنیاد فیصله کمیسیون تدارکات ملی و نیز وزارت شهرسازی یک پروژه را به ارزش ۱۶ میلیون دالر، بدون داوطلبی به این شرکت لبنانی سپرده‎اند.
گفته می‌شود که کمیسیون تدارکات ملی شرکت لبنانی« خطیب و علمی» را در ماه جوزای سال گذشته پیش از آن‌که جواز فعالیت‎اش را در افغانستان گرفته باشد، به شهرداری کابل معرفی کرده و سفارش کرده که پروژه دیزاین و ساخت جاده کارته سخی را بدون داوطلبی به این شرکت بدهد.
این شرکت لبنانی از دو سال به این‌سو در افغانستان فعالیت دارد و شک و گمان‎هایی در مورد داشتن جواز فعالیت آن نیز وجود دارد.
این در حالی است که براساس گفته‎های منابعی از کمیسیون تدارکات ملی قرار است سه قرارداد دیگر نیز بدون داوطلبی به این شرکت سپرده شود.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا