آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

تذکره های جعلی؛ ایتلاف ملی بزرگ افشا کرد/ رییس جمهور دستور بررسی داد


پس از افشاگری ایتلاف ملی بزرگ از جعل و توزیع شناسنامه های جعلی در جریان پروسه ثبت نام رای دهندگان، اکنون خبر می رسد که رییس جمهوری غنی هیئتی را به منظور بررسی چگونگی جعل و تقلب در توزیع شناسنامه و نصب استیکر انتخاباتی توظیف کرده است.
به گزارش خبرگزاری دید، این هیئت با صلاحیت به ریاست دادستانی کل تعیین شده که چگونگی تقلب در روند توزیع تذکره تابعیت از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۷ را بررسی می‌کند.
این هیئت در حالی قرار است جعل و تقلب در توزیع تذکره‌ را بررسی کند که ایتلاف ملی بزرگ افغانستان روز شنبه (۱۰ سنبله) اسنادی را فاش کرد که نشان می‌دهد ده ها هزار برچسپ اصلی روی تذکره‌های جعلی نصب شده است.
این ایتلاف حکومت و کمیسیون انتخابات را متهم به تقلب در انتخابات پارلمانی ۲۸ میزان کرده و گفته است که این تذکره‌ها و برچسپ‌ها در اداره ثبت احوال نفوس و کمیسیون انتخابات ثبت شده است.
در واکنش به این افشاگری‌ها، اداره‌ مرکزی ثبت احوال نفوس گفته است که تذکره‌هایی که از سوی این ایتلاف نمایش داده شده «جعلی» است و اعتبار حقوقی ندارد .
کمیسیون مستقل انتخابات نیز گفته است که این کمیسیون مسئول ثبت تذکره‌ها نیست.
در ترکیب هیئتی که تازه تشکیل شده، ریاست عمومی امنیت ملی، نمایندگان وزارت داخله، کمیسیون مستقل انتخابات، اداره ملی معلومات و احصاییه و همچنین نماینده‌ اداره مرکزی ثبت احوال نفوس نیز شامل اند.

در اعلامیه ریاست عمومی دفتر مقام ریاست جمهوری آمده که این هیئت صلاحیت دارد تا مسئولان و افرادی را که در کار جعل تذکره دست داشته‌اند، به ارگان های عدلی و قضایی معرفی کند.
با این حال، هیچ نماینده از احزاب سیاسی عضو ایتلاف ملی بزرگ در این هیئت حضور ندارد و به این ترتیب، هیئت یادشده صرفاً دولتی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا