آخرین اخبارجهانخبر های مهمسیاست

ترامپ: استخبارات امریکا در افغانستان باقی می‌ماند

دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا گفته که کشورش در صورت توافق صلح با گروه طالبان و خروج سربازانش از افغانستان، حضور استخباراتی‌اش را در این کشور قطع نخواهد کرد.

دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا گفته که کشورش در صورت توافق صلح با گروه طالبان و خروج سربازانش از افغانستان، حضور استخباراتی‌اش را در این کشور قطع نخواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، دونالد ترامپ روز یک‌شنبه(۲۷اسد) در صحبت با خبرنگاران، از پیش‌رفت در گفت‌وگوهای صلح با طالبان و کاهش نیروهای امریکایی از افغانستان خبر داده است.
او گفته است:«شمار سربازان را تا سطح ۱۳ هزار نفر کاهش داده‌ایم و بیش‌تر از آن نیز کاهش خواهیم داد.» او گفته است که تصمیم در مورد حضور و عدم حضور نظامی در افغانستان را بعداً می‌گیرد.
ترامپ در عین حال تاکید کرده است که در صورت عدم حضور نظامی در افغانستان، به حضور استخباراتی خود در این کشور ادامه می‌دهد. رییس جمهوری ایالات متحده امریکا دلیل حضور نیروهای استخباراتی‌اش را در افغانستان دفع تهدیدهای بالقوه عنوان کرده است.
او توضیح داده است:«دلیل حضور امریکا در افغانستان این است که این کشور به آزمایشگاه دهشت‌افگنان مبدل نشود و ما در این رابطه نظریات و برنامه‌های بسیار خوب داریم»

از جانب دیگر، دونالد ترامپ گفته است که مذاکرات کشورش با گروه طالبان و نیز حکومت افغانستان پیش‌‌رفت داشته است و در هفته‌های آینده در این مورد گام‌های مهم برداشته خواهد شد. رییس جمهور ترامپ احتمالاً به امضای توافق‌نامه صلح با طالبان اشاره کرده است.
اشرف غنی نیز روز یک‌شنبه در دیدار با دینگ شیجون نماینده ویژه چین برای افغانستان و پاکستان ابراز امیدواری کرده است که امضای توافق‌نامه میان امریکا و طالبان زمینه مذاکرات رسمی میان حکومت وگروه طالبان را فراهم کند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا