آخرین اخبارجهان

باب کورکر:

ترامپ امریکا را به سوی جنگ جهانی سوم می‌کشاند


پس از آن‌که دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا در توئیتر خود سناتور جمهوری‌خواه باب کورکر را در ارتباط با ایران مورد حمله قرار داد، کورکر به این حملات پاسخ داد و روز گذشته در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز گفت که «سیاست‌های ترامپ می‌تواند امریکا را در خطر سوق دادن به جنگ جهانی سوم قرار دهد».
ساعاتی پیش از مصاحبه این سناتور جمهوری‌خواه، دونالد ترامپ نقش وی در دولت باراک اوباما به عنوان رییس کمیته روابط خارجی مجلس سنا و در ارتباط با توافق هسته‌ای با ایران را مورد سرزنش شدید قرار داد و او را «مسئول توافق هسته‌ای وحشتناک با ایران» دانست.
به نقل از یورونیوز، رییس‌جمهور امریکا همچنین به افشاگری در مورد سناتور باب کورکر پرداخت و در توئیتر خود نوشت که او پست وزارت امور خارجه در دولت وی را می خواسته اما او گفته «نه، ممنون».
ترامپ همچنین نوشت که سناتور کورکر حمایت او در انتخابات سنا در سال ۲۰۱۸ را درخواست کرده اما وی از این کار خودداری کرده است.
باب کورکر در مصاحبه ۲۵ دقیقه‌ای خود با نیویورک تایمز گفت که او قبلا در ارتباط با سخنان ترامپ در یک برنامه تلویزیونی هشدار داده بود که «عملکرد رییس‌جمهور مانند یک کارآموز سیاسی یا چیزی در این سطح است.»
کورکر افزود:« دونالد ترامپ، من و هر آن کس را که دغدغه ملت امریکا را دارد، نگران می‌کند.»
رییس کمیته روابط خارجی مجلس سنا در مصاحبه خود همچنین به رفتار دونالد ترامپ در ارتباط با سیاست مذاکره با کوریای شمالی که رکس تیلرسون، وزیر خارجه به پیش می‌برد به شدت حمله کرد و گفت که رفتار ترامپ در موارد متعدد و از جمله توئیت کردن مسایل مربوط به این مذاکرات به ما آسیب رسانده است.
کورکر بدون این‌که به جزئیات اشاره کند گفت بسیاری از مردم فکر می‌کنند که در این باره برخی نقش پولیس خوب و پولیس بد را بازی می‌کنند؛ در حالی که این حقیقت ندارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا