اسلایدشوجهان

ترامپ باز هم فرمان جنجالی صادر کرد

گروه‌های مدافع محیط زیست امریکایی می‌گویند: آماده‌اند تا فرمان جدید دونالد ترامپ را درباره لغو قوانین زیست‌‌محیطی دولت اوباما را به چالش بکشند.
بنا به فرمان اجرایی روز سه‌شنبه رییس‌جمهور امریکا، بسیاری از مقررات و محدودیت‌ها در زمینه استفاده از سوخت‌های فسیلی لغو می‌شود.
اما گروه‌های مدافع محیط زیست خواستار مقابله با این فرمان شده‌اند.
به نقل از رسانه‌های خارجی، دیوید گلدستون، مسئول امور دولتی در شورای دفاع از منابع طبیعی گفت:« این چیزی نیست که بسیاری از مردم به خاطر آن به ترامپ رأی دادند. مردم مدافع اقدام برای دفاع از محیط زیست هستند.»
وی طرح دونالد ترامپ را«کوته‌بینانه» خواند و گفت فرصت‌های شغلی وعده داده شده از این طریق عملی تحقق نخواهند یافت.
آسوشتیدپرس می‌نویسد، با وجود این‌که جمهوری‌خواهان طرح‌ها و مقررات دولت باراک اوباما در زمینه طرح محیط زیست را مسئول بیکاری در بخش معادن زغال سنگ معرفی می‌کنند، اطلاعات دولت فدرال نشان می‌دهد که بخش معادن امریکا طی دهه‌های اخیر و در دوران ریاست‌جمهوری دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان به دلیل رشد فناوری در این صنایع و ناتوانی آن در رقابت با گاز، انرژی خورشیدی و باد همواره از تعداد شاغلان خود کاسته است.
اما بسیاری از شاغلان فعلی و سابق معادن زغال سنگ به وعده‌های دونالد ترامپ امیدوارند و مدافعان این صنعت فرمان او را ستوده‌اند.
طرف‌داران محیط زیست می‌گویند، منابع انرژی ناآلاینده هزاران فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد کرد و نگران‌اند که فرمان جدید ترامپ موقعیت امریکا از نظر رقابت اقتصادی با سایر کشورها در زمینه انرژی‌های نو را تضعیف کند.
به اعتقاد آنها این تلاش‌ها برای احیا بهره‌برداری از منابع انرژی فسیلی در نهایت شکست خواهد خورد، چون بسیاری از ایالت‌ها و صنایع از مدت‌ها پیش به مصرف گاز طبیعی و انواع انرژی‌های نو روی‌ آورده‌اند.
ائتلافی از ۱۶ ایالت و واشنگتن دی سی اعلام کرد‌ه‌اند، با هرگونه اقدامی از سوی دولت دونالد ترامپ برای لغو مفاد طرح انرژی پاکیزه دولت اوباما مخالفت خواهند کرد یا در دادگاه‌های استیناف فدرال آن را به چالش خواهند کشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا