آخرین اخباراسلایدشوپاکستانجهانخبر های مهمسیاست

ترامپ با رهبران قطر و پاکستان در مورد افغانستان گفت‌وگو کرد

دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا با عمران خان نخست‌وزیر پاکستان و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر درباره روند صلح افغانستان گفت‌وگوی تیلفونی کرده‌ است.

دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا با عمران خان نخست‌وزیر پاکستان و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر درباره روند صلح افغانستان گفت‌وگوی تیلفونی کرده‌ است.
به گزارش خبرگزاری دید، کاخ سفید و دفتر نخست‌وزیری پاکستان در خبرنامه‌های جداگانه از انجام گفت‌وگوی ترامپ و عمران خان در روز چهارشنبه خبر داده‌ و گفته‌اند که رهبران دو کشور درباره تلاش‌های امریکا برای صلح افغانستان گفت‌وگو کرده‌اند.
دفتر نخست‌وزیر پاکستان گفته ‌است که آقای عمران خان یک‌بار دیگر تأکید کرده ‌است که پاکستان در تسهیل پروسۀ صلح افغانستان کمک می‌کند.
او روی اهمیت اقداماتی که منجر به آغاز هرچه زودتر گفت‌وگوی بین‌الافغانی می‌شود، تأکید کرده‌ است.
ترامپ در این گفت‌وگو نقش پاکستان را در تسهیل روند صلح افغانستان مهم خوانده‌ و ابراز امیداواری کرده که گفت‌وگوهای بین‌الافغانی آغاز شود.
کاخ سفید در یک اعلامیه دیگر گفته‌ است که آقای ترامپ با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر درباره ضرورت کاهش خشونت در افغانستان گفت‌وگو کرده‌ است.
در این اعلامیه آمده‌ که دو طرف در این گفت‌وگو تاکید کردند که طالبان باید خشونت‌ها را در افغانستان کاهش بدهند.
ترامپ و امیر قطر گفته‌اند که گفت‌وگوها درباره آزادی زندانیان دولت افغانستان و گروه طالبان نیز ادامه یابد.
توافقنامه صلح میان امریکا و طالبان در اواخر سال گذشته خورشیدی در شهر دوحه قطر امضا شد.
در این توافقنامه، امریکا متعهد شده که هزاران سربازش را از افغانستان خارج می‌کند و نیز گروه طالبان تضمین می‌کند که از خاک افغانستان علیه امریکا و دیگر کشورها استفاده نمی‌شود.
رهایی زندانیان دولت افغانستان و طالبان از سوی دو طرف و آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی بخش‌های دیگر این توافق‌نامه است. قرار بود زندانیان ۱۰ روز بعد از امضای توافق‌نامه آزاد شده و گفت‌وگوهای بین‌الافغانی آغاز شود؛ اما مخالفت افغانستان در اوایل با این مورد، سبب شد این پروسه طولانی شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا