آخرین اخبارجهانروند صلحسیاست

ترامپ تا آخرین لحظه اطلاعات محرمانه خروج از افغانستان را از تیم بایدن پنهان کرد

گزارش‌ها حاکی است که دولت ترامپ تا آخرین لحظات از دسترسی تیم بایدن به اطلاعات مهم در مورد خروج نیروهای امریکایی از افغانستان جلوگیری کرده است.

ترامپ
به نقل از پلیتیکو، پنتاگون به اعضای دولت بایدن در مورد علمیات‌های جاری، از جمله کاهش نیروهای امریکایی در افغانستان، ماموریت‌های ویژه در افریقا، برنامه توزیع واکسین کووید-۱۹ و دیگر مسائل اجازۀ دسترسی به اطلاعات مهم نداده است.
بر بنیاد این گزارش، کاهش نیروها در افغانستان که بر مبنای توافق‌نامه دوحه باید تا ماه می این کشور را ترک کنند، یکی از مسائل مهم برای تیم امنیت ملی بایدن است که با آن روبرو خواهد شد.
پنتاگون همچنین ملاقات تیم انتقال قدرت بایدن را با جنرال اسکات میلر فرمانده نیروهای امریکایی در افغانستان که پیش از کریسمس برنامه‌ریزی شده بود، لغو کرد.
یکی از مقامات دولت بایدن گفته است که تلاش برای جلوگیری از دسترسی به اطلاعات مهم در انتقال ریاست جمهوری مدرن بی‌سابقه است و دولت جدید را در موضوعات مهم امنیت ملی دچار مشکل می‌کند.
از سویی هم، کاخ سفید در گزارشی گفته است که ترامپ در آخرین لحظات خود در دفتر بیضی یادداشتی به بایدن نوشته است، اما به محتویات آن اشاره‌ای نشده است.
مایک پمپئو وزیر خارجه ترامپ نیز در اقدامی مشابه برای کاملا هریس نامه‌ای نوشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا