آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

ترامپ تحریم‌های ترکیه را لغو کرد

دونالد ترامپ روز گذشته اعلام کرد که تحریم‌های واشنگتن علیه ترکیه را که پس حمله ترکیه بر شمال سوریه وضع شده بود، لغو کرده است.

دونالد ترامپ روز گذشته اعلام کرد که تحریم‌های واشنگتن علیه ترکیه را که پس حمله ترکیه بر شمال سوریه وضع شده بود، لغو کرده است.
به نقل از یورونیوز، او که در کاخ سفید سخن می‌گفت علت لغو این تحریم‌ها را موافقت ترکیه با آتش‌بس در نبرد مقابل کردهای سوریه اعلام کرد و خواستار آن شد که این آتش‌بسِ موقت، در این منطقه به صورت «دایمی» اجرا شود. با این وجود در ادامه خاطرنشان کرد که «تعریف شما از معنای «دایمی» در آنسوی جهان تا حدودی زیر سوال است.»
او گفت: «تحریم‌ها لغو خواهد شد مگر آنکه اتفاقی روی دهد که ما با آن موافق نباشیم.»
آقای ترامپ همچنین افزود که ایالات متحده نیروهایش را از سوریه خارج خواهد کرد و تنها تعداد کمی از نظامیان امریکایی برای حفاظت از «مناطق نفتی سوریه» باقی خواهند ماند.
او درباره درگیری‌های سوریه گفت:«افرادی که به من و ایالات متحده توصیه می‌دادند، همان افرادی بودند که من برای سال‌ها تماشایشان می‌کردم و (دیدگاه‌های‌شان) را می‎خواندم. آن‌ها مردمانی بودند که ما را به درون آشفتگی‌های خاورمیانه کشاندند و هیچگاه چشم‌انداز یا شجاعتی برای بیرون آوردن ما نداشتند. بگذارید یکی دیگر برای این شن و ماسه‌ها که مدت‌های طولانی است به خون آغشته شده، بجنگد.»
رییس جمهور امریکا گفت که با تصمیم امروز، فعالیت‌های این کشور با ترکیه که برای دو هفته متوقف شده بود دوباره از سر گرفته می‌شود؛ موضوعی که به گفته او «یک نتیجۀ عالی» است و تحسین و «تبریک» مردم را در پی خواهد داشت.
دونالد ترامپ این سخنان را ساعاتی پس از آن بر زبان آورد که روسیه پس از توافق با ترکیه برای توقف جنگ، نیروهایش را در سرزمین‌های شمالی سوریه مستقر و گشت‌زنی در این مناطق را آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا