آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

ترامپ تلاش دارد هرچه زودتر از افغانستان خارج شود

مقامات ایالات متحده می‌گویند که رییس جمهور ترامپ همواره نسبت به حضور نیروهای این کشور در افغانستان که در مقابل همه‌گیری ویروس کرونا آسیب‌پذیر هستند، انتقاد می‌کند.

مقامات ایالات متحده می‌گویند که رییس جمهور ترامپ همواره نسبت به حضور نیروهای این کشور در افغانستان که در مقابل همه‌گیری ویروس کرونا آسیب‌پذیر هستند، انتقاد می‌کند.
به نقل از ان بی سی، مقامات فعلی و سابق امریکا می‌گویند که با توجه به نگرانی‌ها در مورد شیوع ویروس کوید-۱۹ در افغانستان، رییس جمهور ترامپ این روزها بر مشاوران نظامی و امنیت ملی ایالات متحده فشار می‌آورد تا تمام نیروهای خارجی را از این کشور خارج کنند.
این مقامات می‌گویند: ترامپ تقریباً روزانه شکایت می‌کند که سربازان ایالات متحده هنوز در افغانستان هستند و اکنون در برابر همه‌گیری ویروس آسیب‌پذیرند.
به گفته این مقامات، فشار ترامپ برای خروج هزاران سرباز امریکایی از افغانستان به خاطر شیورع کرونا و بی‌صبری وی از توقف مذاکرات صلح با طالبان بسیار بیشتر شده است.
در همین حال، مشاوران نظامی رییس جمهور ترامپ این مسئله را مطرح کرده که اگر امریکا نیروهایش از افغانستان به خاطر ویروس کرونا بیرون بکشد، پس پنتاگون باید سربازان خود را از مکان‌هایی مانند ایتالیا که ویروس در آنجا شیوع پیدا کرده، خارج کند.
یکی از اعضای ارشد کانگرس امریکا نیز با اشاره به نگرانی‌های ابراز شده توسط متحدان ایالات متحده گفته است: «نگرانی‌هایی از جاهای مختلف وجود دارد که بتوانیم افغانستان را ترک کنیم».
از سویی هم، این مقامات می‌گویند که احتمالی دیگری نیز وجود دارد تا نیروهای امریکایی ممکن در پایگاه‌هایی در یک یا دو بخش افغانستان ادغام شوند.
مقامات وزارت دفاع امریکا تخمین می‌زنند که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان ۱۰ برابر بیشتر از آنچه به طور رسمی اعلان می‌شود باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا