آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

ترامپ در سفر پنهانی به افغانستان: طالبان با آتش بس موافقت می‌کنند

رییس جمهور ترامپ در یک سفر از قبل اعلان ناشده به افغانستان، روز شکرگزاری را با نیروهای امریکایی در میدان هوایی بگرام سپری کرد. این سفر به دلایل امنیتی به صورت پنهانی انجام شد.

رییس جمهور ترامپ در یک سفر از قبل اعلان ناشده به افغانستان، روز شکرگزاری را با نیروهای امریکایی در میدان هوایی بگرام سپری کرد. این سفر به دلایل امنیتی به صورت پنهانی انجام شد.
مقامات بلندپایه کاخ سفید به شمول رابرت براین مشاور امنیت ملی، جان براسو سناتور امریکایی، استفانی گریشام سخنگوی کاخ سفید و دیگر مقامات رییس جمهور ترامپ را در این سفر همراهی کردند.
سخنگوی کاخ سفید هنگام سفر به افغانستان به گروه خبرنگاران در مورد هدف سفر آقای ترامپ توضیحات داد.
گریشام گفت: هدف این سفر در حقیقت در مورد روزشکرگزاری و حمایت نیروها است و نه چیزی در مورد روند صلح با طالبان. اینجا یک منطقه خطرناک است و او (رییس جمهور) می‌خواهد از نیروها حمایت کند. او و خانم ترامپ می‌دانند که تعداد زیادی در این روزهای رخصتی از فامیل‌های خود دور هستند و ما فکر کردیم این یک سورپرایز خوبی خواهد بود.
به گفته گراشام، در حالی که هفته‌ها روی این سفر کار شد، اما فقط مقامات کاخ سفید از آن آگاهی داشت.
جنرال مارک میلی رییس ستاد ارتش امریکا از رییس جمهور ترامپ در میدان هوایی بگرام استقبال کرد.
این نخستین سفر آقای ترامپ به افغانستان و دومین سفرش به یک منطقه جنگی است. سال گذشته، وی به عراق سفر کرد تا از نیروهای امریکایی پس از جشن کریسمس دیدار کند. ما چیزی جز آنکه رییس جمهور امریکا روز شکرگزاری را تبریک گفت، نشنیدیم.
رییس جمهور ترامپ در مورد روند صلح گفت: خواهیم دید اگر طالبان می خواهد توافق کند. … اگر این کار را انجام دهند، انجام خواهند داد. اگر انجام ندهند، نمی‌دهند. … ما نزدیک شدیم و عقب نشینی کردیم (پس از آن که طالبان یک سرباز امریکایی را کشت). آن‌ها فکر کردند که این موضع مذاکره خوبی است. این موضع مذاکره بد بود و از آن زمان به بعد ما آن‌ها را به سختی ضربه زدیم. … همزمان تعداد نیروها را نیز کاهش دادیم.
آقای ترامپ در مورد شرایط صلح افزود که صلح باید شامل آتش‌بس با طالبان باشد و به فکرم طالبان با این امر موافقت خواهند کرد.
رییس جمهور امریکا همچنان از سرگیری مذاکرات با طالبان را تأیید کرد.
جنرال میلی در همین حال گفت: خوشبختانه (روند صلح) موفقیت آمیز خواهد بود و در آینده نزدیک منجر به گفت‌وگوهای میان‌افغانی خواهد شد.
با این حال، هنوز معلوم نیست که آیا حکومت افغانستان شامل روند از سرگیری مذاکرات صلح هستند یا خیر و رییس جمهور غنی نیز در این مورد چیزی نگفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا