آخرین اخبارجهان

ترامپ رسانه‌‌ها را «متقلب و فریبکار» خواند


دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا، بار دیگر به شدت رسانه‌های این کشور را مورد حمله قرار داده و از آنان با عنوان «رسانه‌های متقلب و فریبکار» یاد کرد.
به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، که در جمع هوادارانش در یک مرکز اجتماعات در شهر فنیکس در ایالت آریزونا، سخن می‌گفت، در دفاع از موضع‌گیری خود در قبال درگیری‌های نژادی در «شارلوتزویل» گفت: زمانی‌که از حوادث اطلاع پیدا کردم، با قدرت هرگونه اقدام نفرت‌برانگیزی را محکوم کردم.
گفتنی است که به دنبال درگیر‌ی‌های نژادی در شارلوتزویل که حدود ده روز پیش به‌وقوع پیوست، رسانه‌های امریکا، دونالد ترامپ را به دلیل تاخیر در واکنش نسبت به این حادثه مورد انتقاد قرار دادند.
رسانه‌های امریکا در عین حال مدعی شدند که ترامپ به طور قاطعانه اقدامات نژادپرستانه را محکوم نکرده است.
پس از درگیری‌های شارلوتزویل که به مرگ یک دختر جوان انجامید، انتظار می‌رفت که دونالد ترامپ نژادپرستان را محکوم کند، اما رییس‌جمهور امریکا در سخنرانی خود هر دو طرف درگیری را به دلیل توسل به خشونت مورد انتقاد قرار داد. این موضع‌گیری انتقاد گسترده مخالفان نژادپرستی و تبعیض را به دنبال داشت.
دونالد ترامپ در سخنرانی روز سه‌شنبه خود در شهر فنیکس، که مشابه سخنرانی در کارزارهای انتخاباتی بود، ضمن دفاع از موضع‌گیری خود در برابر ناآرامی‌های شارولوتزویل، گفت: این رسانه‌ها متقلب و فریبکار هستند و افرادی که در این مجموعه‌ها کار می‌کنند هم «انسان‌های بیماری» هستند.
همزمان با سخنرانی دونالد ترامپ در فنیکس، ماموران پولیس با تظاهرکنندگان در نزدیکی محل سخنرانی درگیر شدند. پولیس برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک‌آور استفاده کرد.
راست‌گرایان افراطی در شهر شارلوتزویل در ویرجینیا در روزهای ۱۱ و ۱۲ ماه اگست در اعتراض به تصمیم مقامات محلی برای پایین‌کشیدن مجسمه یکی از فرماندهان نیروهای ایالات‌های جنوبی در جنگ داخلی امریکا تظاهرات کردند. این تظاهرات به درگیری انجامید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا