آخرین اخبارجهانسیاست

ترامپ فرمان ضد مهاجرت به امریکا امضا می‌کند

رییس جمهور ایالات متحده گفته است فرمانی را امضا می‌کند که بر اساس آن مهاحرت به امریکا به گونۀ موقت متوقف خواهد شد.

رییس جمهور ایالات متحده گفته است فرمانی را امضا می‌کند که بر اساس آن مهاحرت به امریکا به گونۀ موقت متوقف خواهد شد.
به نقل از صدای امریکا، دونالد ترامپ روز دوشنبه، هدف از این فرمان را گسترش کروناویروس در آن کشور و محافظت از زمینه‌های کاری شهروندان امریکا خوانده است.
او در توییتی نگاشته است: «با توجه به حملۀ دشمن نامریی و همچنان نیاز برای محافظت از اشتغال شهروندان بزرگ امریکایی ما، من یک فرمان اجرایی را امضا خواهم کرد که مهاجرت به امریکا را موقتی تعلیق می‌کند».
هنوز مشخص نیست که این فرمان رییس جمهور ایالات متحده امریکا چه وقت اجرایی می‌شود و چه مدت زمانی را در بر خواهد گرفت؟
مقامات حزب دموکرات اواخر روز دوشنبه ترامپ را متهم کردند که او با استفاده از بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ سیاست تندروانه‌اش را در قبال مهاجرت توجیه می‌کند.
جواکین کاسترو نمایندۀ ایالت تکزاس در کانگرس ایالات متحده در توییتی گفته است که این اقدام نه تنها تلاشی برای منحرف‌کردن توجه از عدم موفقیت ترامپ در جلوگیری از گسترش و نجات جان‌ها است؛ بلکه یک اقدام اقتدارگرایانه برای استفاده وی از یک بحران و پیشبرد برنامه ضد مهاجرت‌اش است.
او از هم‌حزبی‌هایش خواسته است که در برابر این تصمیم ترامپ بایستند.
دون بیر از دیگر نمایندگان دموکرات نیز گفته است که مهاجرت تقریباً متوقف شده است و ایالات متحده موارد مثبت بیشتر کروناویروس را نسبت به سایر کشورها دارد.
او این تصمیم ترامپ را «جعل» و «بیگانه‌هراسی» خوانده است.
بر اساس آمار مرکز پژوهشی پیو در امریکا، همه ساله بیش از یک میلیون نفر به ایالات متحده مهاجرت می‌کنند که بیشتر آنان شهروندان هند استند.
پیش از این دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده برای جلوگیری از گسترش کروناویروس، سفرها از اروپا به امریکا را به تعویق انداخته بود.
این در حالی است که شیوع کروناویروس در ایالات متحده نگرانی‌های جدی را به بار آورده است. شمار قربانیان بیماری کووید-۱۹ در ایالات متحده به ۴۰۶۶۱ نفر رسید.
بر اساس معلومات پوهنتون جان هاپکینز ایالات متحده، امریکا با ۷۵۹۷۸۶ مورد ابتلا در صدر فهرست کشورهایی قرار دارد که کروناویروس در آن گسترش یافته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا