آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

ترامپ می‌خواهد خود را «عفو» کند

گزارش‌ها حاکی است که دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا تلاش دارد خود و خانواده خود را عفو کند. اما ویلیام بار دادستان کل مستعفی امریکا و وکیل کاخ سفید او را از چنین اقدامی بر حذر داشته‌اند.

ترامپ
به نقل از بی بی سی، در دو هفته گذشته گزارش‌های متعددی منتشر شده که از توجه کردن دونالد ترامپ به گزینه عفواعضای خانواده خود – جرد کوشنر، ایوانکا ترامپ و دونالد ترامپ جونیور- و همچنین عفو احتمالی خودش حکایت داشته است.
گزارش شده که ویلیام بار دادستان کل کابینه آقای ترامپ که دو هفته پیش در پی اختلاف نظر بر سر نتایج انتخابات با آقای ترامپ، از مقام خود استعفاء داد و همچنین رییس کمیته حقوقی کاخ‌سفید به رییس جمهوری توصیه کرده‌اند که به عفو خود و اعضای خانواده‌اش فکر نکند.
برخی منابع گفته‌اند که ویلیام بار دادستان کل مستعفی و پت سیفلونه وکیل کاخ‌ سفید به آقای ترامپ توصیه کرده‌اند که به عفو خود فکر نکند. ویلیام بار حتی به نوشته کارشناسی مربوط به سال ۱۹۷۴ استناد کرده که طی آن وزارت دادگستری عفو کردن رییس جمهوری از سوی خودش را فاقد وجاهت قانونی دانسته است.
این موضوع که تاکنون در تاریخ امریکا سابقه نداشته است باعث بحث‌های حقوقی فراوانی شده است و در حالی که برخی فرمان عفو را از اختیارات رییس جمهور می‌دانند، برخی استفاده از آن برای عفو خود رییس جمهوری را غیرقانونی دانسته‌اند. ضمن این که عفو ریاست‌ جمهوری تنها شامل محکومیت‌های فدرال می‌شود.
با این حال، با افزایش فشارها برای کناره‌گیری یا استعفای آقای ترامپ در پی یورش هواداران او به ساختمان کنگره، اکنون بسیاری از رسانه‌های امریکایی از احتمال تمایل آقای ترامپ برای استفاده از اختیار قانونی عفو گمانه زنی کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا