آخرین اخباراسلایدشوتحلیلجهان

ترامپ یک «پادشاه دیوانه» است یا یک «فرستاده خدا»؟


«استفان والت»‌ استاد روابط بین‌الملل دانشگاه هاروارد، ترامپ را یک «پادشاه دیوانه» خطاب کرده است. در پی کشمکش‌های اخیری که بین ایالات متحده و کوریای شمالی پیش آمده بود، وی در مورد آقای ترامپ چنین گفته بود:« آیا پادشاه دیوانه ترامپ می‌داند که رفتار دمدمی مزاج و تحریک‌آمیزش، متحدان امریکا را بیش‌تر از دشمنانش مضطرب می‌کند؟ موضوع ترسناک آن است که شاید اصلاً برای او مهم نیست.» سخنان استفان والت در واکنش با اظهارات ترامپ بیان شده است که گفته بود:« بهتر است کوریای شمالی بیش از این تهدید نکند. آنها با آتش و خشمی مواجه خواهند شد که دنیا هرگز قبلاً به چشم ندیده است.»
ناگفته نماند که تنها «والت» نیست که او را یک «پادشاه دیوانه» می‌داند؛ چندی پیش، «مارتین شولتز» نامزد نخست‌وزیر آلمان از حزب سوسیال دموکرات هم وی را یک فرد دیوانه خطاب کرده بود…
به گزارش خبرگزاری رشد، «مارتین شولتز»، در گفت‌وگویی تاکید کرده بود که وی هرگز بحرانی را که این مرد غیرمسئول(اشاره به ترامپ) در کاخ سفید ایجاد کرده است، به عنوان ابزار مبارزات انتخاباتی خود مورد استفاده قرار نمی‌دهد.
وی نگرانی‌های مردم را از وقوع یک جنگ اتمی بین کوریای شمالی و ایالات متحده، قابل درک دانسته و گفته بود که این اختلافات همچنان برای من بسیار مایه نگرانی است و چیزی که من را نگران می‌کند اینست که رییس‌جمهور امریکا خود را تا سطح یک دیکتاتور کوریای شمالی پایین آورده است. شولتز ترامپ را یک شخصیت غیر قابل پیش‌بینی ارزیابی کرده بود که ممکن است وضعیت خطرناکی را به وجود بیاورد. به همین جهت، وی، ترامپ را «مردی دیوانه» نامیده بود.
مسلم است که اگر کسی سخنان نامربوط و یا غیرعادی از دهانش خارج شود و یا رفتار غیرعادی از او سربزند، مردم او را یک فرد سالم تلقی نکرده و دیوانه خطاب خواهد کرد. بنابراین، با توجه به گفتار و کردار آقای ترامپ، در مدتی که وی متصدی پست ریاست جمهوری امریکا شده است، چیزی غیرعادی و به دور از انتظار نیست؛ اما آنچه که بر تحیر و تعجب ما می‌افزاید، ستایش چاپلوسانه و رذیلانه برخی از شخصیت‌های مذهبی کشورهای اسلامی در مورد ترامپ است. چندی پیش، در «قدس آنلاین»، به اظهارات سخیف «عادل بن سالم بن سعید الکلبانی»، امام جماعت سابق مسجد الحرام برخوردم که گفته بود:« ترامپ فرستاده‌ای از جانب خداست تا سفر ناقص پیامبر از مسجدالحرام به مسجد الاقصی را کامل کند.» وی در ادامه خزعبلات خویش گفته است که «من تعجب می‌کنم که چرا برخی از سفر رییس‌جمهور امریکا به عربستان و از آنجا به اسرائیل انتقاد می‌کنند؛ گویی خداوند سفر از حجاز به فلسطین را حرام کرده است!؟»
کلبانی در ادامه گفته است:« آیا هیچ مسلمانی انکار می‌کند که محمد(ص) معراج خود را با سفر از مسجد‌الحرام به مسجدالاقصی شروع کرد و بیش‌تر آنچه مسلمانان در مورد زندگی دنیا و آخرت می‌دانند از طریق این سفر است؟ گزافه نگفته‌ایم اگر بگوئیم که «دونالد ترامپ» فرستاده‌ای از جانب خداوند است تا این سفر را برای اتحاد مردم و تعالی اسلام و نیز ایجاد مودت میان بنی بشر کامل کند… پادشاه عربستان با میزبانی این رییس‌جمهور بزرگ امریکا که پس از سال‌ها قحط ‌الرجالی به فرمان خداوند آمده است تا اسلام را یاری کند، خدمت بزرگی را به اسلام، مسلمانان و تمام مردم دنیا انجام داده است.»
جلّ‌الخالق! من با خواندن این سطور، کاملاً بهت‌زده و گیج شده‌ام و ابداً دیگر چیزی برای گفتن ندارم. تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!
داکتر فضایلی- خبرگزاری دید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا