آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعهامنیت و حوادثسیاست

معین وزارت عدلیه در چین:

تروریزم تهدیدی برای جهان است/ از داعیۀ افغانستان برای نابودی تروریزم حمایت شود

معین وزارت عدلیه می‌گوید که پدیده شوم تروریز نه تنها تهدید بزرگی برای افغانستان می‌باشد، بلکه منافع اقتصادی و امنیتی کشورهای عضو و ناظر سازمان همکاری‌های شانگهای را نیز به چالش می‌کشاند.

معین وزارت عدلیه می‌گوید که پدیده شوم تروریز نه تنها تهدید بزرگی برای افغانستان می‌باشد، بلکه منافع اقتصادی و امنیتی کشورهای عضو و ناظر سازمان همکاری‌های شانگهای را نیز به چالش می‌کشاند.
به گزارش خبرگزاری دید، سید محمد هاشمی معین اداری وزارت عدلیه در مجتمع خدمات حقوقی کشورهای عضو و ناظر سازمان همکاری‌های شانگهای در چین اشتراک و به نمایندگی از افغانستان در بارۀ چالش‌ها و کارکردهای دولت در زمینه ارایۀ خدمات حقوقی و همکاری و کمک حقوقی با کشورهای عضو و ناظر در سازمان همکاری‌های شانگهای سخنرانی کرد.
در این نشست آقای هاشمی به چالش‌های عمده‌ که کشورهای عضو و ناظر سازمان همکاری‌های شانگهای را تهدید می‌نماید، اشاره نمود و گفت: متأسفانه افغانستان از سالیان متمادی به این سو قربانی تروریزم بین‌المللی، قاچاق انسان و مواد مخدر می‌باشد که در واقع این پدیده شوم نه تنها تهدید بزرگی برای افغانستان می‌باشد، بلکه منافع اقتصادی و امنیتی کشورهای عضو و ناظر این سازمان را نیز به چالش می‌کشاند.
وی از کشورهای عضو و ناظر سازمان مربوطه خواست تا به منظور اعتمادسازی و هماهنگی بیشتر برای مبارزه با این پدیده‌ها، گام‌های مؤثری به شمول افزایش نقش جوامع در سیاست‌گذاری‌های تقنینی، جنایی و اجرایی بردارند.
معین اداری وزارت عدلیه کشور در این نشست از جامعه جهانی و به‌ویژه کشورهای عضو و ناظر سازمان همکاری‌های شانگهای تقاضا کرد تا از داعیۀ افغانستان برای نابودی تروریزم و تأمین امنیت و ثبات دایمی در افغانستان حمایت جدی نموده و همکاری‌های شان را در زمینه‌های ایجاد میکانیزم مشترک عرضۀ خدمات حقوقی به شکل بهتر، مبارزه با تروریزم و تلاش در جهت تأمین امنیت و ثبات در کشورهای عضو و ناظر سازمان همکاری‌های شانگهای تقویت نمایند.
سید محمد هاشمی در حاشیۀ این نشست با آقای ژیامونگ ژانگ معاون ریاست عمومی حقوق‌دانان وزارت عدلیه جمهوری خلق چین دیدار نمود و در رابطه به تقویت همکاری‌های متقابل میان وزارت‌های عدلیه دو کشور در عرصه‌های قانون‌گذاری، دعوت از کارمندان مسلکی وزارت عدلیه افغانستان جهت اشتراک در ورکشاپ‌ها و برنامه‌های آموزشی، انتقال محبوسین، استرداد مجرمین و سایر موارد مرتبط صحبت کرد.
گفتنی است که اعضای اشتراک کنندۀ سازمان همکاری‌های شانگهای در این نشست در بارۀ تقویت همکاری‌های مشترک در چهارچوب سازمان همکاری‌های شانگهای، اهمیت خدمات حقوقی و حقوق‌دانان، بلند بردن کیفیت کاری و جست‌وجوی میکانیزم‌های بدیل حل و فصل منازعات، تأیید و تصدیق اسناد، حکمیت، ایجاد تسهیلات بیشتر در حمل و نقل اموال تجارتی میان کشور‌های عضو و ناظر سازمان همکاری‌های شانگهای، ساده‌ سازی روند‌های گمرکی و اجرای به موقع ویزه، مبارزه با تروریزم، افراطیت، امنیت، صلح و سایر مواردی که در کشور‌های مربوطه از اهمیت خاص برخوردار است، بحث و سخنرانی نمودند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا