آخرین اخبارافغانستانسیاست

عطا محمد نور:

تروریستان هیچ تعلق قومی و مذهبی ندارند/ اقدامات و آگاهی‌دهی مقامات ایران درخور ستایش است

خبرگزاری دید: عطا محمد نور از رهبران سیاسی کشور ضمن محکوم کردن حمله تروریستی در حرم امام رضا در مشهد ایران، تاکید کرد که تروریزم تعلق قومی، جغرافیایی و مذهبی ندارد. او از اقدامات سریع و آگاهی دهی مقامات ایرانی نیز قدردانی کرده است.

تروریستان

عطا محمد نور رییس شورای رهبری جمعیت اسلامی در واکنش به حمله تروریستی در مشهد ایران با نشر پیامی می‌گوید که آن را غیر اسلامی و مغایر اخلاق انسانی می‌داند و محکوم می‌کند.
در پیام آقای نور آمده: در حالی که این رویداد را یک عمل تروریستی برخلاف آموزه های دینی و اخلاقی می‌شمارم، برای شهید این رویداد بهشت برین، به دولت و ملت برادر جمهوری اسلامی ایران و خانواده‌های داغ دیده عرض تسلیت و به مجروحان شفای عاجل تمنا دارم.
آقای نور در این پیام افزوده است: حمله به روحانیون و بی‌حرمتی به ساحت مقدس حرم مطهر، کار غیر اسلامی و مغایر اخلاق انسانی است. همان طوری که تروریستان هیچ تعلق جغرافیایی، دینی، مذهبی و قومی ندارند، اقدامات فوری و آگاهی دهی مقامات جمهوری اسلامی ایران در راستای رسیدگی به این مسئله درخور قدردانی است.
عطا محمد نور همچنان به میزبانی ایران از میلیون‌ها مهاجر افغانستانی اشاره کرده و ضمن قدردانی از مهمان نوازی ایرانیان، ابراز امیدواری کرده که پس از این هم دولت و ملت ایران با درک وضعیت موجود در افغانستان، از مهاجران با سینه فراخ پذیرایی کنند.
رییس شورای رهبری جمعیت اسلامی تاکید کرده که اینگونه رویدادها به هیچ صورت در روابط برادرانه دو کشور تاثیری نمی‌گذارد.
گفتنی است که بعد از ظهر روز سه‌شنبه، فردی با چاقو به سه روحانی در حرم امام رضا در مشهد ایران حمله کرده و آنان را به شدت مجروح ساخت. گفته شده که این فرد دارای تفکرات تکفیری و سلفی بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا