آخرین اخبارافغانستان

عالمان دینی در بلخ:

ترور علما ربط مستقیم به روند صلح دارد

عالمان دینی در ولایت بلخ در مراسمی می‌گویند که صلح خواست تمام مردم افغانستان بوده و طالبان باید از جنگ دست بردارند و با حکومت برای تامین صلح سرتاسری همکاری کنند.

به گزارش خبرگزاری دید، شماری از عالمان دین در ولایت بلخ امروز پنجشنه، ( ۲۹ جوزا) حملات گروه‌های تروریستی بالای مساجد و شخصیت‌های دینی را محکوم کرده و همایشی را به خاطر ختم جنگ و محو مرض کرونا در مسجد روزضه مبارک برگزار کردند.

مولوی محمود دانشجو رییس ارشاد حج و اوقاف ولایت بلخ در این همایش گفت: « مردم افغانستان در روند صلح نقش کلیدی و اساسی دارند، اگر خودمان برای برقراری صلح رضایت نداشته باشیم و دل نسوزانیم، قطعاً نباید توقع داشته باشیم که بیگانه‌ها برای ما صلح بیاورند.»

رییس حج و اوقاف ولایت بلخ هم چنان گفت که تیم مذاکره کننده حکومت با موجودیت اختلافات سیاسی میان رهبران، مانع پیشرفت گفت‌وگوهای صلح خواهد شد، مسئولان باید نقش وحدت در روند صلح را درک نمایند.

مولوی دانشجو اظهار داشت، ترور عالمان دینی در چند روز اخیر نشان داد که یک عده نمی‌خواهند در افغانستان صلح بیاید، وحدت میان سیاسیون و اتفاق نظر با طالبان، دسیسه‌های پشت پرده دشمن را برملا می‌کند و به صراحت می‌گویم ترور عالمان دینی ربط مستقیم به روند صلح دارد.

وی افزود: عالمان دین در شرایط فعلی وظیفه دارند تا با تبلیغ و آگاهی دهی مردم از خود و منافع ملی دفاع نمایند.

همچنان علی اکبر خلیلی عضو شورای اخوت اسلامی ولایت بلخ گفت: طالبان دست از جنگ بردارند و بگذارند مردم زندگی آرام داشته باشند و رهبران سیاسی حکومت اختلافات داخلی را برطرف نمایند و این نقطه ضعف را حل کنند، چون این موضوع سبب قدرتمند شدن دشمن می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا