آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

صالح:

ترور فعالان مدنی و خبرنگاران جزء برنامه یازده پایه‌ای طالب است

معاون نخست ریاست‌ جمهوری می‌گوید هدف قرار دادن بخش نرم جامعه (فعالان مدنی، خبرنگاران و اهل خبره) جزء برنامه یازده پایه‌ای گروه طالبان است که با انجام آن می‌خواهند اراده مردم را در دفاع از ارزش‌ها تضعیف نمایند.

به گزارش خبرگزاری دید، امرالله صالح معاون نخست ریاست‌ جمهوری این موضوع را امروز یک‌شنبه(۷ جدی) در گزارش جلسه شش‌ونیم بامداد خود ذکر کرده است.
آقای صالح همچنان در باره عملیات روز گذشته در منطقه خیرخانه کابل نیز توضیح داده است: در عملیات تلاشی در منطقه خیرخانه هیچ تبعه خارجی دستگیر نگردیده است.
روز گذشته در نتیجه یک عملیات نیروهای امنیتی در منطقه خیرخانه شهر کابل چندین تن بازداشت شدند. پس از اجرای این عملیات گزارشی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که گویا بازداشت‌‎شده‌ها شهروندان افغانستان نبوده و شهروندان یک کشور خارجی می‌باشند.
اما به گفته او، «دستگیرشده‌ها قلمدادی‌هایی‌اند که زیر استنطاق قرار دارند. تعدادی از آن‌ها به ظن دست داشتن در اختطاف و ترور دستگیر گردیده‌اند».
معاون نخست ریاست ‌جمهوری افزوده است: در عین حال دو نفر مستقیم و بالفعل هنگام انتقال ماین مقطناطیسی به کابل دستگیر شده‌اند؛ تا دو روز دیگر حتمن بخشی از اعترافات آن‌ها را با ملت شریک خواهیم ساخت.
آقای صالح در ادامه خاطرنشان ساخته است: بمب‌های مقطناطیسی و هدف قرار دادن بخش نرم جامعه یعنی فعالین مدنی – خبرنگاران و اهل خبره جزء برنامه یازده پایه‌ای طالب است که می‌خواهند با انجام آن اراده مردم را در دفاع از ارزش‌ها تضعیف نمایند.
به گفته او « البته که این کمپاین وحشت و جهالت به جز از رسوایی و تنفر برای طالب دستاورد استراتیژیک نخواهد آورد».
گفتنی است که پیش از این نیز معاون نخست ریاست‌ جمهوری گفته بود که طالبان به خاطر فشار آوردن بالای دولت برنامه دارند که فعالان مدنی و خبرنگاران را ترور کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا