آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

ترویکای گسترش یافته؛ دیدار وزرای خارجه ایران، پاکستان و قطر در چین

خبرگزاری دید: وزرای امور خارجه ایران، پاکستان و چین در حاشیه نشست ترویکا دیدار کرده و پیرامون موضوعات مورد علاقه و افغانستان تبادل نظر کردند.

ترویکای گسترش یافته

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان امروز چهارشنبه(۱۰ حمل) در توییتی گفت که در حاشیه نشست ترویکا دیدار سازنده‌‌ای در رابطه به موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای با امیر عبداللهیان همتای ایرانی‌اش داشته است.
قریشی گفت: خوشحالم که سیر صعودی روابط را با افزایش تبادلات سطح بالا در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، دفاعی و امنیتی شریک می‌کنیم.
وزیر خارجه پاکستان همچنین نشست سه‌جانبه‌ای با همتای چینی‌اش و همچنین امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه طا-لبان داشته است.


وی گفت: نشست سه‌جانبه امروز برای ایجاد محیطی برای تبادل سازنده دیدگاه‌ها خوب است. ما به اهمیت یک افغانستان صلح‌آمیز و مرفه معتقدیم تا برای دستیابی به این اهداف مشترک کار کنیم.
از سویی هم، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در حاشیه این نشست دیدار جداگانه‌ای با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی همتای قطری‌اش داشت.
دو طرف در این دیدار پیرامون موضوعات مورد علاقه و افغانستان گفت‌وگو کردند.

قریشی
وزیر خارجه ایران پیش از شرکت در نشست ترویکا گفت: افغانستان مستحق توجه بیشتر جامعه جهانی است. ایران و چین بر حمایت خود از استقلال، وحدت ملی و حق مردم در تعیین سرنوشت خود تاکید دارند و امیدوارند افغانستانی باثبات، توسعه یافته و تعامل‌گر با همسایگان را شاهد باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا