آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

ترکیه: امیدواریم دولت فراگیر در افغانستان تشکیل شود

مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه می‌گوید امیدوار است دولتی در افغانستان تشکیل شود که واقعاً فراگیر باشد و از تمام اقشار جامعه نمایندگی کند.


به نقل از آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در نشست مجازی سازمان ملل متحد با موضوع «وضعیت انسانی در افغانستان» گفته امیدوار است واقعاً یک دولت فراگیر در افغانستان شکل بگیرد.
چاووش اوغلو گفته است: اخیراً دولت موقت اعلام شد. طالبان گفت که این یک دولت انتقالی است. امیدواریم ساختاری تشکیل شود که واقعاً فراگیر باشد و از تمام اقشار جامعه نمایندگی کند.
وی اظهار داشته است: «ترکیه از دهه ۱۹۲۰ از تلاش‌ها برای ثبات و توسعه افغانستان از جمله آموزش دختران و تقویت زنان این کشور حمایت می‌کند. امروز نیز از طریق سازمان هلال احمر ترکیه به ارائه کمک‌های بشردوستانه برای مردم افغانستان ادامه می‌دهد. با بهبود شرایط در میدان، به این حمایت ادامه خواهیم داد.
او با اشاره به حمایت ترکیه از فراخوان آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل برای مداخله موثر به وضعیت انسانی در افغانستان تصریح کرده است: پیش‌شرط این امر نیز امنیت است. سازمان‌های بشردوستانه باید بتوانند فعالیت‌های خود را برای نیازمندان در امن و بدون مانع انجام دهند. امیدواریم دولت فعلی در افغانستان نیز نقش خود را در این زمینه ایفا کند.
وزیر امور خارجه ترکیه حمایت بشردوستانه از مردم افغانستان را یک وظیفه اخلاقی عنوان کرده و افزوده است: فاصله میان کشورهایمان و افغانستان نباید ما را گمراه کند. بحران انسانی و امنیتی در افغانستان تمام جهان را به‌طور مستقیم متاثر خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا