آخرین اخباراسلایدشوجهان

ترکیه برای استرداد گولن ۱۵میلیون دالر پیشنهاد کرده بود


گزارش‎های رسانه‎های امریکایی فاش می‎کنند که دولت ترکیه، به «مایک فلین» پیشنهاد داده بود که در بدل ۱۵ میلیون دالر، فتح‎الله گولن منتقد جدی حکومت رجب طیب اردوغان را برباید و به ترکیه تحویل دهد.
مایک فلین عضو تیم انتخاباتی ترامپ بود که پس از به قدرت رسیدن آقای ترامپ برای مدتی کوتاه در سمت رییس‎ شورای امنیت ملی امریکا وظیفه ایفا کرد.
به نقل از رسانه‎های امریکایی، مایک فلین و پسرش در این مورد با فرستادگانی از سوی دولت ترکیه صحبت کرده‎اند.
پیش از این، در مارچ ۲۰۱۷ جیمز وولسی رییس سابق سازمان اطلاعات مرکزی امریکا(سیا) از نقشه ربودن فتح‎الله گولن از امریکا و فرستادنش به ترکیه حرف زده بود.
آقای گولن از سوی دولت اردوغان متهم به طرح و اجرای کودتای نافرجام سال گذشته، در این کشور است.
انقره، پیش از این هم از واشنگتن خواسته که اگر از آقای گولن حمایت نمی‎کند چرا او را تحویل ترکیه نمی‎دهد، ولی امریکا می‎گوید که این واعظ به صورت قانونی ساکن امریکا است و سندی که الزام تحویل او را به ترکیه ثابت کند، در دست نیست.
گفته می‎شود که مایک فلین در مورد ربودن و انتقال آقای گولن با یک هواپیمای خصوصی به زندان جزیره امرالی ترکیه، با جانب ترک صحبت کرده بود.
تاکنون آقای مایک فلین در مورد اتهامات وارد شده بر خودش اظهار نظری نکرده است، ولی وکیل او گفته که آقای فلین در هیچ مذاکره غیر قانونی اشتراک نداشت.
گفتنی است که فتح‎الله گولن منتقد جدی دولت اردوغان بوده و از سوی انقره متهم است به تلاش برای کودتای نظامی و سرنگون کردن حکومت کنونی؛ چیزی که همواره از سوی گولن رد شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا