آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاست

ترکیه: تا کنون تصمیمی در مورد تامین امنیت میدان‌هوایی کابل اتخاذ نشده است

خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه در مورد تأمین امنیت میدان‌هوایی کابل می‌گوید که تاکنون تصمیمی در این رابطه اتخاذ نشده و رایزنی‌ها ادامه دارد.


به نقل از آناتولی، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه روز گذشته در رابطه با نتیجه دیدارها با هیئت اعزامی امریکایی در مورد تامین امنیت و مدیریت میدان‌هوایی بین‌المللی حامد کرزی کابل گفت که تا کنون تصمیمی اتخاذ نشده و پس از تحقق شرایط برنامه تامین امنیت اجرایی می‌شود.
آکار گفته است: در این زمینه تصمیمی اتخاذ نشده است. تماس‌ها پیرامون آن ادامه خواهد یافت. نتیجه مذاکرات را در نشستی به ریاست رجب طیب اردوغان رییس جمهور‌مان به بحث خواهیم گذاشت و پس از تصویب، برنامه را اجرایی می‌کنیم.
آکار با تاکید بر اهمیت بالای این موضوع از لحاظ آینده و تامین نیازهای مردم افغانستان افزوده است: ترکیه از ۶ سال گذشته مدیریت این میدان‌هوایی را عهده‌دار شده است. رییس جمهور مان در نشست سران ناتو به برخی شروط و موضوعات در این زمینه اشاره کرد. اعلام کردیم که با تامین این شروط ما می‌توانیم در آنجا بمانیم.
به گفته وی، با کشورهای مختلف در زمینه حمایت سیاسی، لوجستیک و مالی گفت‌وگو می‌شود و برخی تصمیمات سیاسی باید توسط سازمان ملل متحد و ناتو در توافق با دولت افغانستان گرفته شود.
وزیر دفاع ترکیه بیان داشته است: رایزنی‌ها با امریکایی‌ها هم ادامه دارد. افغانستان برادر ماست، تاکنون تمامی تلاش‌های خود را برای تامین صلح، آرامش و ثبات آن‌ها انجام داده و انجام می‌دهیم.
این در حالی است که امریکایی‌ها روز گذشته پایگاه بگرام را تخلیه کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا