آخرین اخبارافغانستان

ترک‎تباران خواهان سهم بیشتر در حکومت شدند


شماری از ترک‎تباران در دیدار با رییس‏ جمهورغنی گفته‎اند، در وزارت‎خانه‎های خارجه، مالیه، تجارت، مخابرات و زراعت. ترک‎تباران کشور حتا ۱ درصد هم، حضور ندارند.
به گزارش خبرگزاری دید، داکتر نقیب الله فایق، از نزدیکان جنرال دوستم معاون اول ریاست‏جمهوری، از اشرف غنی خواسته است که به ترک‎تباران نیز مثل سایر اقوام نقش داده شود تا در نهادهای حکومتی شامل شوند و به خاطر قومیت‎شان از وظیفه محروم نشوند.
در همین حال، رییس‏جمهور گفته است، کم‎رنگ بودن کدرهای جوان ترک‎تبار در نهادهای حکومتی قابل قبول نیست و به تمام وزارت‌خانه‎های کشور دستور داده شده است تا برای جذب جوانان ترکتبار در بست‌های سیاسی و رقابتی، تا یک ماه آینده اقدامات عملی کنند.
در این دیدار، ترک‎تباران کشور از ناامنی ولایات شمال از جمله ولایت فاریاب ابراز نگرانی کرده‎اند، آن‎ها از رییس‌‎جمهور خواستند که در راستای تامین امنیت توجه بیشتر داشته باشد.
این طیف باشندگان کشور خواستار رعایت توازن در تطبیق پروژه‎های ملی بوده و از حکومت می‎خواهند که عدالت را در نظر داشته باشد.
خواسته‎های ترک‌تباران در حالی از ریاست‎جمهوری‎ مطرح می‎شود که گفته می‎شود جنرال دوستم معاون اول رییس‎جمهوری، در اثر توطیه‎های ارگ ناگزیر به اقامت در بیرون از کشور شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا