آخرین اخبارجهانروند صلحسیاستصلح

تسریع روند صلح؛ نماینده ملل متحد با نمایندگان قطر، آلمان، ناروی و امریکا رایزنی کرد

نماینده ویژه سرمنشی سازمان ملل متحد در سفرش به دوحه با نمایندگان قطر، آلمان، ناروی، امریکا و هیئت طالبان در رابطه به روند صلح افغانستان تبادل نظر کرد.


به گزارش خبرگزاری دید، هیئت معاونت سازمان ملل متحد برای افغانستان (یوناما) در خبرنامه‌ای گفت که دیبورا لاینز نماینده ویژه سرمنشی سازمان ملل متحد در سفرش به دوحه با نمایندگان قطر، آلمان، ناروی، ایالات متحده و هیئت طالبان ملاقات کرده است.
خانم لاینز در دیدار با مطلق القحطانی نماینده ویژه قطر در مورد مذاکرات صلح افغانستان، نقش مهم قطر و چگونگی کمک سازمان ملل متحد برای ختم درگیری در افغانستان گفت‌وگو کردند.
رییس یوناما همچنین در نشست‌های جداگانه با نمایندگان ویژه آلمان، ناروی و ایالات متحده برای تقویت گفت‌وگوهای صلح افغانستان و نقش سازمان ملل برای کمک به ختم رنج مردم افغانستان از طریق صلح فراگیر رایزنی کرده است.
سخنگوی گروه طالبان نیز در خبرنامه‌ای گفت که دیبورا لاینز در دیدار با هیئت طالبان در رابطه به توافق‌نامه دوحه، رهایی زندانیان، فهرست سیاه ملل متحد و طرح جدید امریکا برای صلح صحبت کرد.
این بازدیدها و رایزنی‌ها در حالی صورت می‌گیرد که دو کنفرانس در مسکو و ترکیه قرار است در مورد روند صلح افغانستان به زودی برگزار شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا