آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثسیاستگزارش

تسلیمی بیش از ۶۰۰ داعشی در دو هفته به دولت

وزارت دفاع ملی با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرده است که طی دو هفته گذشته بیش از ۶۰۰ عضو داعش و خانواده‌های شان به نیروهای امنیتی تسلیم شدند.

وزارت دفاع ملی با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرده است که طی دو هفته گذشته بیش از ۶۰۰ عضو داعش و خانواده‌های شان به نیروهای امنیتی تسلیم شدند.
به گزارش خبرگزاری دید، در اعلامیه این وزارت که امروز شنبه ( ۲۵ ماه عقرب) نشر شده، آمده است که با افزایش عملیات نیروهای امنیتی، جمعه ‌شب، ۱۸ عضو گروه داعش با ۲۴ زن و ۳۱ کودک در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار به دولت تسلیم شده‌اند.
وزارت دفاع ملی گفته‌است که با اعضای تسلیم‌شده داعش، مطابق قوانین نافذه در کشور برخورد خواهد شد.
چند روز پیش مسعود اندرابی سرپرست وزارت امور داخله در سفری به ننگرهار اعلام کرد که گروه داعش در افغانستان و به‌ویژه در ننگرهار شکست خورده‌ است.
این داعشیان در حالی به دولت تسلیم شده‌اند که گروه طالبان ادعا می‌کند آنان داعشیان را در ننگرهار محاصره کرده‌ بودند و گروه داعش در حالی نابودی بود که دولت به کمک آن‌ها رسیده و از محاصره گروه طالبان نجات شان داده است.
چند ماه قبل نیز شماری از افراد داعش در جوزجان به دولت پیوست و هنوز معلوم نیست که آن‌ها چه شدند.
در آن زمان نیز گروه طالبان مدعی شده بود که داعش در محاصره آنان بوده، ولی نیروهای دولتی اعضای داعش را به بهانه تسلیمی نجات داد.
با این همه، برخی کارشناسان به این باور هستند که پروژه انتقال داعش به شمال کشور در حال عملی شدن است و کسانی که نتوانسته‌اند به شمال بروند، تسلیم دولت می‌شوند.
روز پنجشنبه ماه جاری، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز در یک مصاحبه با رسانه‌های هندی از برنامه گسترش داعش در شمال افغانستان ابراز نگرانی کرده و آن را تهدیدی برای امنیت کل منطقه خواند.
در ماه جوزای سال روان نیز کمیته امنیت دولتی تاجیکستان اعلام کرد که حمله بالای پاسگاه‌های مرزی آن کشور کار گروه داعش بوده است.
گفتنی است که داعش فعالیتش را در افغانستان از سال ۲۰۱۷ میلادی آغاز کرده و به عنوان شاخ خراسان خلافت داعش فعالیت دارد. این گروه در کشتار و حمله بر مساجد و اماکن مذهبی اهل تشیع به صورت عمده دست داشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا