آخرین اخبارپاکستانجهانسیاست

تشکیل کمیته ٣ نفره برای حل بحران سیاسی در پاکستان

خبرگزاری دید: حزب تحریک انصاف کمیته سه نفره را برای حل بحران سیاسی در پاکستان تشکیل داد.

به نقل از داون، یک روز پس از آن که سراج الحق امیر جماعت اسلامی تلاش‌ها را با هدف نزدیک‌تر کردن دولت و مخالفان آغاز کرد، حزب تحریک انصاف روز گذشته کمیته‌ سه نفره را برای گفت‌وگو درباره «بحران سیاسی جاری در کشور» تشکیل داد.

بر اساس بیانیه‌ای که امروز دوشنبه(٢٨ حمل) منتشر شد پرویز ختک، اعجاز چودری و میا محمود الرشید رهبران حزب تحریک انصاف با جماعت اسلامی گفت‌وگو خواهند کرد.

بر بنیاد این گزارش، این تحول پس از دیدار رییس جماعت اسلامی با عمران خان رییس حزب تحریک انصاف و شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در اقامت‌گاه‌های آن‌ها در لاهور صورت گرفته است.

طی جلسات اخیر، سراج الحق پیشنهاد کرد که کمیته‌ای برای ایجاد اجماع بزرگ‌تر برای برگزاری انتخابات در پنجاب، خیبر پختونخوا و در نهایت در کل کشور تشکیل شود.

شباز شریف و عمران خان هر دو از تلاش‌های حق قدردانی کردند و به او از همکاری کامل شان اطمینان دادند و توافق کردند که انتخابات راهی برای بیرون کشیدن کشور از بحران‌های اقتصادی، سیاسی و قانون اساسی است.

در همین حال، منابعی در جماعت اسلامی گفته‌اند که به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای کشاندن همه طرف‌ها به میز مذاکره، حق قصد دارد بعد از عید با آصف زرداری رهبر حزب مردم پاکستان دیدار کند و انتظار دارد که طی دو هفته آینده پیشرفت صورت گیرد.

این در حالی است که کشمکش‌های سیاسی پس از سلب صلاحیت عمران خان از مقام نخست‌وزیری آغاز و طی هفته‌های اخیر به اوج خود رسید.

گفتنی است که پاکستان هم اکنون با بحران‌های اقتصادی، سیاسی و تروریزم دست و پنجه نرم می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا