آخرین اخبارمنطقه

تصویب قطع‌نامه پارلمان پاکستان علیه راهبرد ترامپ


روز گذشته پارلمان پاکستان قطع‌نامه‌ای را علیه راهبرد جدید ایالات متحده امریکا برای افغانستان تصویب کرده و از حکومت پاکستان خواستند که گزارشی را از کمک‎های امریکا به پاکستان به مجلس ارایه کند.
به نقل از بی بی سی، در نشست روز گذشته هر دو مجلس پارلمان پاکستان قطع‌نامه‌ای در برابر راهبرد جدید ترامپ در منطقه تصویب شد و نمایندگان هر پارلمان آن کشور تاکید کردند که باید حکومت پاکستان اقدامات منطقه‎ای و دیپلوماتیک خود را در برابر این راهبرد آغاز کند.
دونالد ترامپ در راهبرد جدیدش گفته بود که ایالات متحده بعد از این در برابر حضور پناهگاه‌های امن هراس‌افکنان در خاک پاکستان بی‌توجه نخواهد بود.
مجلس نمایندگان پاکستان سخنان ترامپ و فرمانده نیروهای امریکایی را در افغانستان «تهدیدآمیز» خواند و سنای آن کشور نیز اعلام کرد که پاکستان در جنگ علیه تروریزم ۱۲۳ میلیارد دالر خساره دیده و ۷۰ هزار نفر قربانی داده است.
در قطع‌نامه پارلمان پاکستان از تهدیدهای هند علیه پاکستان نیز سخن گفته شده و آمده است که باید حکومت پاکستان در برابر نفوذ هند در منطقه از دوستان منطقه‎ای خود کمک بگیرد.
در راهبرد تازه امریکا برای افغانستان در کنار هشدار به پاکستان به اتهام پناه‌دادن به گروه‎های هراس‎افکن، از هند خواسته شده تا در تامین صلح در افغانستان بیش‌تر کمک کند؛ چیزی که به باور آگاهان عامل اصلی خشم پاکستان در برابر این راهبرد است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا