آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

تطبیق بیش از ۴۰ هزار پروژه برای بهره‌‌مند‌سازی ۱۱ میلیون روستانشین


مسئولان وزارت احیا و انکشاف دهات، امروز طی نشستی در کابل از دستاورد‌های این وزارت در جریان حکومت وحدت ملی، از تطبیق ۴۰ هزار و ۹۶۷ پروژه با سرمایه‌گذاری بالاتر از ۹۱۶ میلیون دالر برای ۱۱ میلیون و ۳۲۵ هزار روستانشین ابراز خرسندی کردند.
اکبر رستمی، سخنگوی وزارت احیا و انکشاف دهات می‌گوید:« خدمات در سکتور‌های ترانسپورت، آب‌رسانی و حفظ الصحه‌ محیطی، آبیاری، برق‌رسانی، تعلیم و تربیت، صحت، انکشاف محل، ارتقای ظرفیت، اقتصاد روستایی، مصونیت اجتماعی و کاریابی برای صلح یازده میلیون روستانشین مستفید شده‌اند.»
به گفته آقای رستمی، در جریان حکومت وحدت ملی برای بیش از ۲ میلیون روستانشین آب صحی آشامیدنی فراهم شده و برای بیش از ۳‌ میلیون دهقان جهت تقویت اقتصاد آن‌ها تاسیسات زیربنایی ایجاد شده است.
وی افزود، از دستاورد‌های دیگر این وزارت ساختمان‌سازی برای ۴۹۹ مکتب و نیز ایجاد ۳۹ مرکز آموزشی، دو شفاخانه و ۶۲ کلینیک است و همچنان در این مدت برای ۴۵ هزار و ۵۰۰ زن و مرد روستایی زمینه اشتغال پایدار در بخش انکشاف صنایع روستایی فراهم شده است.
رستمی همچنان افزود: وزارت احیا وانکشاف دهات طی یک‌سال و نیم با موجودیت ادارات موازی با چالش مواجه بود که با ادغام این ادارت به ریاست مرکزی سبب جلوگیری از فساد مالی و اداری شد.
این در حالی‌ست که به گفته مسئولان وزارت احیا و انکشاف دهات، این وزارت در اطلاع‌رسانی و مصرف بودجه‌ انکشافی در میان همه واحد های بودجه‌‌ای پیشتاز است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا