آخرین اخبارافغانستانسیاست

تظاهرات صرافان در کابل؛ پرچم امریکا به آتش کشیده شد!

خبرگزاری دید، همزمان با کشته شدن ایمن الظواهری رهبر القاعده در کابل، اعتراضات علیه حمله هوایی امریکا در کابل در برخی از ولایات آغاز شده است. اتحادیه ملی صرافان افغانستان در واکنش به این حمله پرچم امریکا را آتش زد.

تظاهرات صرافان در کابل؛ پرچم امریکا به آتش کشیده شد!

ده‌ها تن از صرافان در کابل امروز چهارشنبه (۱۹ اسد) در واکنش به گردش و حمله هواپیماهای امریکا در خاک افغانستان، مقابل دروازه سرای شهزاده دست به تظاهرات زده و حمله هواپیماهای بدون سرنشین امریکا را محکوم کردند.
مسئولان اتحادیه صرافان کشور ادعای جو بایدن را مبنی بر کشته شدن ایمن الظواهری رهبر القاعده در کابل بی بنیاد خوانده می‌گویند که رییس جمهور امریکا فقط یک ادعا کرده و هیچ شواهد برای اثبات این ادعای خود برای مردم امریکا و جهان ارایه نکرده است.


عبدالرحمان زیرک سخنگوی این اتحادیه گفت: شما شاهد هستید که چند روز قبل هواپیمای بدون سرنشین امریکا به شکل ناگهانی به خاک یک کشور مستقل، آزاد و مسلمان آشکارا تجاوز کرد و بایدن هم ادعا نمود که ما رهبر القاعده را کشتیم.
آقای زیرک گفت: امریکا تا هنوز هیچ گونه شواهدی دال بر حضور رهبر القاعده در کابل برای جهانیان و مردم افغانستان و امریکا ارایه نکرده است.
وی با بیان اینکه امروز تظاهرات ما علیه این اقدام بی شرمانه امریکا در سراسر کشور آغاز شده است گفت: ما امروز یک صدا حمایت خویش را از امارت اسلامی اعلام می‌کنیم که این حمایت نه به خواهش کسی است و نه هم زیر فشار کسی، بلکه مسئولیت وطن دوستی ما ایجاب می‌کند که در برابر هر تجاوز بیگانه ایستادگی کنیم.
از سویی هم، محمد یونس مومند رییس اتاق صنعت و تجارت افغانستان گفت: سکتور خصوصی افغانستان به خاطر تامین امنیت در کشور، حمایت صد درصدی خویش را از امارت اسلامی اعلام کرده و دیگر به هیچ کسی اجازه نمی‌دهد که در خاک افغانستان تجاوز کنند.


در قطعنامه اتحادیه صرافان کشور آمده است که ما گردش هواپیمای بدون سرنشین امریکا را در حریم فضایی کشور نقض قوانین بین‌المللی دانسته و آنرا به شدت محکوم می‌کنیم.
اتحادیه صرافان کشور به کشور‌های همسایه که اجازه پرواز هواپیمای امریکا را به حریم خاک افغانستان می‌دهند نیز هشدار داده می گویند که ما این اقدام همسایه‌ها را عمل ضد اسلام و همسایه‌داری شمرده و به آنها هشدار می‌دهیم که متوجه چنین خیانت خویش باشند.


مسئولان اتحادیه صرافان کشور از نیروهای امنیتی و هوایی نیز می‌خواهند که فضای هوایی کشور را حفاظت کرده و اهداف شوم متجاوزان را در نطفه خنثی کنند.
حمله هوایی امریکا برای کشتن ایمن الظواهری در کابل با واکنش‌های ملی و بین‌المللی مواجه شد و برخی کشور‌ها آنرا نقض قوانین بین‌المللی خواندند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا