آخرین اخبارافغانستانسیاست

امرالله صالح:

تعامل کابل و واشنگتن در دولت جدید امریکا افزایش بی‌سابقه یافته است

معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید که سطح تعاملات و رایزنی درباره وضعیت افغانستان میان کابل و واشنگتن نسبت به دوره ترامپ به صورت بی‌سابقه‌ای افزایش یافته‌ است.

به گزارش خبرگزاری دید، امرالله صالح امروز پنج‌شنبه(۹ دلو) در فیسبوکش نگاشته‌است که روز گذشته با استیفانو پونتیکوروو سفیر ملکی ناتو در کابل دیدار و روی مسایل مختلف گفت‌وگو کرده‌ است.
صالح: «با روی کار آمدن اداره جدید در امریکا سطح مشورت، تبادل اطلاعات و رایزنی روی وضعیت افغانستان به‌ صورت ملموس و بی‌سابقه ـ در مقایسه با دوره ترامپ ـ افزایش یافته است».
صالح گفته است که روحیه تازه ایجاد شده، روش مشورتی و احترام به اعضای ایتلاف، منفذ دخالت منفی و دسیسه برای لابی تروریستان را تنگ می‌سازد.
معاون رییس جمهوری بیان کرده که «نبود دیدگاه واحد در دوره پرزیدنت ترامپ نه تنها برای تروریستان اعتماد به نفس کاذب ایجاد کرده بود، بلکه باعث اوج گرفتن خشونت و کشتارهای هدفمند شد».
گفتنی است که با وجود آنکه در زمان سلطه دولت ترامپ، کابل از انتقاد مستقیم نسبت به رویکرد ترامپ در قبال جنگ و صلح افغانستان، احتراز می‌کرد؛ اما نشانه‌های تنش میان دوطرف به طور بی‌پیشینه‌ای آشکار بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا