آخرین اخباراسلایدشوافغانستانحکومتسیاست

اسدالله خالد:

تعهد امریکا و ناتو با نیروهای دفاعی پایدار است/ ارتش افغانستان دیگر به دستور پنجاب نابود نخواهد شد

سرپرست وزارت دفاع ملی می‌گوید تعهد همکاری‌های امریکا و ناتو با نیروهای دفاعی و امنیتی کشور همچنان پایدار است و ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری دید، امروز پنج‌شنبه (۲۷ سنبله) ایالات متحده امریکا چهار فروند هواپیمای نظامی A-29 سوپر توکانو را به نیروهای هوایی افغانستان کمک کرد.
این هواپیماها طی برنامه‌ای که در سپاه هوایی کشور برگزار گردیده بود، به نیروهای هوایی تحویل داده شد.
در این برنامه که اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع ملی نیز حضور داشت، از کمک‌های ایالات متحده امریکا و ناتو در جهت تجهیز و تمویل نیروهای دفاعی و امنیتی کشور قدردانی نموده و گفت: مجلس امروز ما یک پیام واضح دارد و آن این که تعهد همکاری‌‌های ناتو و نیروهای دفاعی کشور همچنان پایدار است. او اضافه کرد: ما به صورت مشترک علیه تروریزم بین‌المللی مبارزه می‌کنیم.
سرپرست وزارت دفاع ملی به شروع مذاکرات میان‌افغانی در قطر اشاره کرده و گفت: با شروع مذاکرات بین‌الافغانی همه امیدواری‌ها بر این است که هر دو تیم به یک توافق برسند تا مردم افغانستان به یک صلح پایدار دست پیدا کنند.
آقای خالد افزایش خشونت‌ها از سوی گروه طالبان را در کشور تأسف‌بار عنوان کرده و گفت: متاسفانه جنگ‌ و خشونت از سوی دشمن افزایش یافته است. شاید آن‌ها به این فکر باشند که جنگ و افزایش خشونت، برای چانه‌زنی‌شان در میز مذاکره کمک کند و از این طریق امتیاز بگیرند، شرم است که به خاطر چانه‌زنی خون هموطنان‌مان را بریزیم.
همچنان سرپرست وزارت دفاع ملی گفت که اگر دشمن به این فکر باشد که از راه زور و حذف می‌تواند وارد خاک افغانستان شود، این خواب است و خیال است و محال است و جنون.
وی اضافه کرد: این خواب را دشمن باید از سر خود دور کند که یک‌بار دیگر به دستور پنجاب ارتش ما از بین برده شود، چنین تجربه تلخ دیگر تکرار نخواهد شد.
پیش از این ایالات متحده امریکا چهارده فروند هواپیمای A-29 سوپر توکانو را به نیروهای هوایی کشور کمک کرده بود و قرار است در ماه فیبروری سال روان نیز شش فروند دیگر به حکومت افغانستان کمک شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا