آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

محور مردم:

تعویق انتخابات؛ حکومت می‌خواهد سلطه خود را تحمیل کند

جریان سیاسی محور مردم افغانستان با نشر اعلامیه‌ای نسبت به آوازه به تعویق افتادن انتخابات واکنش نشان داده و آن را بهانه حکومت برای تحمیل خود بالای شهروندان خوانده است.

به گزارش خبرگزاری دید، در این اعلامیه آمده است که تعویق انتخابات در سایه ذهنیت تمدید عمر حکومت شکل گرفته است و محور مردم انتخابات را تنها راه تغییر و تبدیل حکومت دانسته و بر آن شدیداً تاکید می‌کند.

در بخشی از اعلامیه آمده است:« از وضعیت موجود چنین استنباط می‌شود که حکومت به بهانه‌های غیر موجه و بی‌بنیاد در صدد تمدید حضور رقت‌بار و خصمانۀ خود بالای شهروندان بوده و تمدید عمر حکومت و تأخیر در برگزاری انتخابات در سایۀ همین ذهنیت صورت گرفته است.»

همچنان در این اعلامیه تاکید شده است:«انتخابات منحیث یکی از اصول اساسی و پایه‌ای نظام‌های مردم‌سالار، در این روزگار حساس که بحران‌های چند لایه که زاده تحرکات خردستیز تیم حاکم است، از اهمیت ویژه‌ای برخور دار است.»

در اعلامیه، حکومت ناکام خوانده شده و آمده است:« پرسش کلیدی که در رابطه به تأخیر انتخابات در ذهن‌ها متبادر می‌شود این است که حکومت با این همه حمایت مالی جامعه بین‌المللی و زمان دست داشته، چرا برای برگزاری انتخابات آمادگی لازم را نگرفته است؟ کاستی‌هایی که در امر عدم برگزاری به موقع انتخابات صورت گرفته و موجب دوام تیم نامشروع و غیر متعهد حاکم در قدرت می‌شود بدوش کی است؟»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا