آخرین اخبارافغانستانسیاست

تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها تطبیق می‌شود

سرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان، آموزش مختلط پسران و دختران را خلاف ارزش‌های اسلامی و «ملی» عنوان کرده، می‌گوید که به زودی این روند خاتمه می‌یابد.


عبدالباقی حقانی سرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان گفت که در صورت نبود استادان زن، اساتید مرد می‌توانند از «پشت پرده» به دختران، درس بدهند.
سرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان، امروز یک‎شنبه(۲۱ سنبله) در یک نشست خبری گفت که شوراهای علمی دانشگاه‌ها در طرحی به وزارت تحصیلات عالی رسیده‌، فیصله کرده‌اند که آموزش مختلط دختران و پسران خاتمه یابد.
حقانی افزود که در این طرح سه پیشنهاد برای جداسازی دختران و پسران در نهادهای آموزشی و تحصیلی مطرح شده ‌است. به گفته او، تحصیل در تعمیرهای جداگانه، تبدیل تایم‌های درسی و در صورت عدم امکان این دو مورد، از جداسازی صنف استفاده خواهد شد.
او همچنین گفت که قرار است مسئولیت تدریس دانشجویان دختر به عهده استادان زن گذاشته شود و در صورت نبود استاد کافی «استادان مرد می‌توانند به دانشجویانی که حجاب اسلامی را رعایت می‌کنند از پشت پرده به آن‌ها درس بدهند».
حقانی گفت که تلاش می‌شود، برای دانشجویان دختر، استادان دختر درس بدهند؛ اما اگر این امکان نبود، استادان مرد می‌توانند به دانشجویانی که حجاب اسلامی را رعایت می‌کنند و «پشت پرده» به آن‌ها درس بدهند».
سرپست وزارت تحصیلات عالی طالبان همچنین گفت که قرار است فعالیت دانشگاه‌های دولتی در کشور در آینده نزدیک از سر گرفته شود.
به گفته او، بودجه و امکانات دانشگاه‌های خصوصی برعهده دولت نیست و به همین دلیل اجازه داده شده که کارشان را شروع کنند.
او همچنین گفت از این‌که تمویل دانشگاه‌های دولتی برعهده دولت است و پس از تهیه بودجه و گفت‌وگو با دانشگاه‌ها به‌زودی تاریخ شروع آن اعلام خواهد شد.
او در ادامه گفت که به «مجاهدانی» که در دوران «اشغال» از تحصیل بازمانده‌اند، توجه ویژه می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا