آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

تقابل اروپا با ترامپ: شرکت‌های ما را تحریم نکن!

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به دولت ترامپ هشدار داده است تا تهدیدها علیه شرکت‌های این اتحادیه را متوقف کند.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به دولت ترامپ هشدار داده است تا تهدیدها علیه شرکت‌های این اتحادیه را متوقف کند.
به نقل از واشنگتن‌پست، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز شنبه(۲۸ سرطان) به دولت ترامپ هشدار داده است تهدیدها مبنی بر اعمال تحریم علیه شرکت‌های این اتحادیه را متوقف کند.
مشارکت شرکت‌های اروپایی در پروژه‌های انتقال خط لوله گاز طبیعی آلمان-روسیه و ترکیه-روسیه با واکنش دولت ترامپ مواجه شده و امریکا این شرکت‌ها را تهدید به اعمال تحریم شدید اقتصادی کرده است.
در همین حال، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای گفته است: «من بسیار نگران افزایش استفاده از تحریم‌ها یا تهدید استفاده از تحریم‌ها توسط ایالات متحده علیه شرکت‌ها و منافع اروپا هستم».
آقای بورل در ادامه افزوده است که تحریم‌های مشابهی در رابطه به ایران، کیوبا و دیوان کیفری بین‌المللی از سوی ایالات متحده صورت گرفته است.
آقای بورل در باره اختلافات سیاسی این اتحادیه و امریکا گفته است که اتحادیه اروپا همیشه آماده گفت‌و‌گو است، اما چنین کاری نمی‌تواند با تهدید تحریم همراه باشد.
وی تأکید نموده است: «سیاست‌های اروپا باید در اروپا تعیین شود نه در کشورهای ثالث».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا