آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

تقابل اشرف غنی با دونالد ترامپ

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که رییس جمهور غنی به صلاح‌الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور اجازه سفر به امریکا نداده است.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که رییس جمهور غنی به صلاح‌الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور اجازه سفر به امریکا نداده است.
قرار بود هفته گذشته صلاح‌الدین ربانی برای اشتراک در نشستی که به منظور مبارزه با داعش در امریکا دایر شده بود، به آن کشور سفر کند.
به گزارش خبرگزاری دید، احمد سعیدی آگاه امور سیاسی می‌گوید که رییس جمهور غنی به دلیل خودداری ترامپ از دادن جواب به نامه او، از اشتراک وزیر خارجه در این نشست جلوگیری کرده است.
سعیدی:« جناب رییس جمهور اشرف غنی با در نظرداشت این حرف که دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا به نامه آقای غنی که چندی قبل فرستاده بود برای ترامپ، هیچ اعتنا نکرده و کوچکترین جواب نداده توهین به ریاست جمهوری افغانستان دانسته و آقای ربانی را جناب رییس جمهور اجازه سفر جهت اشتراک در اجلاس امریکا نداده است».
هرچند آقای غنی در گفت‌وگوی ویژه با طلوع نیوز چند بار به حمایت راهبردی امریکا از افغانستان اشاره کرده و با تاکید گفته بود که «به امریکا شک نکنید!»، ولی گفت‌وگوهای صلح به رهبری زلمی خلیلزاد و مسایلی که از ارگ به بیرون درز کرده نشان می‌دهد که میانه کابل و واشنگتن چندان هم « بدون شک» نیست.
با این همه، افغانستان در تمام عرصه‌ها به کمک‌های ایالات متحده امریکا وابسته است و این که این اقدامات رییس جمهور غنی چه پیامد‌هایی را برای کشور به دنبال خواهد داشت، پرسشی است که گذشته زمان به آن پاسخ خواهد داد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا