آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

کمیسیون انتخابات:

تقویم انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ولایت غزنی نهایی شد

کمیسیون انتخابات اعلام کرده که تقویم انتخابات ریاست جمهوری بهار آینده و انتخابات پارلمانی غزنی را نهایی کرده است.


کمیسیون انتخابات اعلام کرده که تقویم انتخابات ریاست جمهوری بهار آینده و انتخابات پارلمانی غزنی را نهایی کرده است.
به نقل از کمیسیون انتخابات، شام روز سه شنبه ( ۶ قوس ) سال روان در حضور رسانه ها اعلام شد که تقویم انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات پارلمانی ولایت غزنی نهایی شده و قرار است، روز چهارشنبه در جلسه علنی از سوی اعضای کمیسیون به تصویب برسد.
عبدالبدیع صیاد رییس کمیسیون انتخابات گفت که بربنیاد خواست احزاب و مردم افغانستان، تقویم انتخابات ریاست جمهوری و ولایت غزنی مطابق قانون که قبلأ ۳۱ حمل سال ۱۳۹۸ اعلام شده بود نهایی شده است و قرار است فردا در جلسه علنی از سوی اعضای کمیسیون به تصویب برسد.
آقای صیاد همچنین با اشاره به تقویم انتخابات شورای ولایتی و شورای ولسوالی‌ها که همزمان برگزار خواهد شد، تصریح نمود که این دو انتخابات به تاریخ ۳۰ سنبله سال ۱۳۹۸، برگزار خواهد شد.
به گفته‌ رییس کمیسیون انتخابات، برگزاری همزمان چهار انتخابات به زمان و آماده‌گی‌های بیشتر نیاز دارد بنابراین با نظرداشت مشکلات جغرافیایی، اقلیمی، تخنیکی و موارد دیگر، بهتر خواهد بود تا انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات پارلمانی ولایت غزنی یکجا برگزار گردد و به کمی تأخیر انتخابات شورای ولایتی و ولسوالی راه اندازی گردد.
آقای صیاد افزود که به منظور محروم نشدن عودت کننده‌گان و کسانی که سن ۱۸ سال را پوره کرده‌اند و همچنین کسانی که از ثبت نام در انتخابات پارلمانی بنابر عدم ثبت نام از حق رای محروم شدند، ثبت نام تقویتی نیز صورت خواهد گرفت که ثبت نام ولایت غزنی نیز شامل آن است.
گفتنی است که طرز‌العمل انتخابات ریاست جمهوری و تاریخ ثبت نام نامزدان، امروز چهارشنبه (۷ قوس) از سوی کمیسیون انتخابات رسانه‌ای می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا