آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

سلام رحیمی در مجلس سنا:

تلاش‌های جدی برای ختم جنگ ادامه دارد/ حکومت میکانیزم اجماع ملی ایجاد می‌کند

عبدالسلام رحیمی وزیر دولت در امور صلح، نشست فوق‌العاده امروز ( چهارشنبه ۲۶ سرطان) در مشرانو جرگه، مطالب تازه‌ای را در مورد فراهم شدن پیش زمینه‌های صلح با اعضای مجلس سنا شریک ساخته است.
به گزارش خبرگزاری دید، مجلس سنا گفته که آقای رحیمی در این نشست به خواست خودش حضور یافته بود و از برخی آمادگی‌ها و چراغ سبز دولت از جمله کنفرانس صلح کابل، لویه جرگه مشورتی صلح، رهایی شماری از زندانیان طالب، نشست‌های متعدد صلح در کشورهای مختلف و اجماع جامعه جهانی در آوردن صلح به افغانستان، سخنان امیدوار کننده‌ای داشت.
رحیمی در این نشست افزوده: صلح کشور به توجه ویژه نیازمند است وخوشبختانه گفت‌وگوهایی هم صورت گرفته است که می‌توان آن را یک روزنه امید تلقی کرد، تلاش‌های لازم درحال اجرا است تا از این فرصت بزرگ برای ختم جنگ استفاده شود.
به گفته آقای رحیمی، تاکنون طرح‌های مفیدی راه‌اندازی شده و برای دستیابی به صلح، به موارد اعتمادسازی، مذاکره، توافق و در نهایت به اجرای توافقات پرداخته شده است.
وزیر دولت در امور صلح، بازگشت مهاجران افغانستان را یکی از شروط اساسی صلح پایدار عنوان نموده و از آمادگی دولت در این راستا خبرداده است.
رحیمی تصریح کرده: رهبری سیاسی حکومت چندی قبل میکانیزم تصمیم‌گیری را نیز ایجاد کرد واکنون کوشش می‌شود تا این میکانیزم احیای مجدد شود تا همه بزرگان، سیاسیون، اقشارمختلف ودولت جمهوری اسلامی افغانستان موقف واحد ومشترکی را در راستای رسیدن به صلح و مذاکرات اختیار نمایند.
رحیمی خاطرنشان ساخت که پیشبرد جنگ وتأمین صلح همزمان وظایف عمده دولت است ودراین راستا رهبری دولت مصمم است تا ازمنافع ملی کشور، قاطعانه دفاع نماید و صدای واحدی به وجود آورد.
وزیر دولت در امور صلح نسبت به گفت‌وگوهای زلمی خلیلزاد با گروه طالبان نیز سخن گفته و تاکید کرده دولت افغانستان از جریان تمام نشست‌ها و مذاکرات آگاه بوده و گاه گاه برخی نظریات خود را نیز با جانب امریکایی شریک ساخته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا