آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

تلاش ارگ برای فرستادن پسر حکمتیار به مجلس سنا

یک مقام آگاه در مجلس سنای شورای ملی گزارش داد، محمد اشرف غنی طی جلسه‌ای با رییس این مجلس از وی خواسته که با خالی‌کردن یکی از کرسی‌ها، زمینه ورود فرزند حکمتیار را به شورای ملی فراهم کند.
بنا بر گزارش یک مقام آگاه در مجلس سنا، اشرف غنی با هدف تقویت پایه‌های حکومتی خود و نیز برخورداری بیشتر از حمایت‌های مجلس سنا، در جلسه‌ای که اخیراً با مسلم‌یار رییس این مجلس داشته، ضمن بررسی عملکرد سناتورهایی که مدت سناتوری آن‌ها رو به اتمام بوده و موافقت با ادامه سناتوری برخی افراد متمایل به حکومت، از او خواسته که پنج تن از سناتوران انتصابی را که عملکرد ضعیفی دارند به او معرفی کند.
در این گزارش همچنان گفته شده: اشرف غنی از رییس مجلس سنا خواسته است تا آن دسته افراد را معرفی کند تا اشخاص دیگری را به جای آنان تعیین کند و همچنین خواسته است که با خالی‌کردن یکی از کرسی‌های موجود مجلس سنا زمینه ورود «حبیب‌الرحمان» فرزند حکمتیار را به مشرانو جرگه فراهم نماید.
منبع افزوده است: در همین رابطه، مسلم‌یار در پاسخ به تقاضای غنی بیان داشته، ورود فرزند حکمتیار به مشرانوجرگه زمینه‌ساز ایجاد اختلافات قومی در سطح این جرگه خواهد شد و از غنی درخواست نموده که از دنبال کردن این کار خودداری نماید.
گفتنی است، گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که ارگ تلاش دارد تا حکمتیار را در انتخابات آینده ریاست جمهوری به نفع تیم حاکم استفاده کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا