آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

تلاش برای بهبود روابط؛ رییس جمهور ترکیه عازم امارات شد

خبرگزاری دید: رییس جمهور ترکیه امروز دوشنبه(۲۵دلو) روانه امارات متحده عربی شد. اردوغان هدف سفرش را به امارات «شتاب» در بهبود روابط میان دو کشور خوانده است.

بهبود روابط
به نقل از بی بی سی، رجب طیب اردوغان رییس‌جمهور ترکیه پیش از سفر دو روزه خود گفت که قصد دارد بهبود در روابط با امارات متحده عربی را شتاب دهد. پیشتر دو کشور در مواردی روابط تنش‎آلودی داشتند.
آقای اردوغان گفته است: هدف ما بهبود شتاب در روابطی است که شروع کرده‌ایم، ما اقدامات لازم را انجام می‌دهیم تا روابطمان دوباره به سطحی که شایسته آن است برسد.
این اولین سفر اردوغان به امارات از سال ۲۰۱۳ خواهد بود، زمانی که در پست نخست‌وزیری بود.
انتظار می‌رود آقای اردوغان و محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی، ۱۲ قرارداد تجاری و سرمایه‌گذاری، از جمله در بخش‌های دفاعی و رسانه‌ای و ارتباطات و کشاورزی امضا کنند.
سفر آقای اردوغان پس از آن صورت می‌گیرد که محمد بن زاید آل نهیان در نوامبر سال گذشته سفر نادری به ترکیه داشت و مجموعه‌ای از توافقنامه‌های اقتصادی را امضا کرد، که رییس‌ جمهور ترکیه آن را «عصر جدیدی در روابط» دو کشور نامید.
گرم شدن اخیر روابط بین انقره و ابوظبی در حالی اتفاق می‌افتد که این دو کشور سال‌ها در مورد طیف وسیعی از مسائل منطقه‌ای از اردوگاه‌های مخالف حمایت می‌کرده‌اند.
یکی از موارد اختلاف دو کشور، بر سر روابط امارات با اسراییل بود. در اگست ۲۰۲۰ با میانجی‌گری امریکا دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار کردند.
ترکیه از این اقدام امارت انتقاد کرد و آقای اردوغان در آن زمان گفت که در حال بررسی بستن سفارت ترکیه در امارت و کاهش سطح دیپلماتیک است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا