آخرین اخبارجهانسیاست

تلاش سعودی برای گسترش تجارت با پاکستان؛ هیئت تجاری ریاض وارد اسلام‌آباد شد

رسانه‌های پاکستانی گزارش داده است که یک هیئت بلند پایه تجاری عربستان سعودی وارد اسلام‌آباد شده و قرار است با مقامات پاکستانی دیدار کند.


رسانه‌های پاکستانی گزارش داده است که یک هیئت بلند پایه تجاری عربستان سعودی وارد اسلام‌آباد شده و قرار است با مقامات پاکستانی دیدار کند.
منابع خبری نوشته که این هیئت تحت سرپرستی محمد بن عبدالله الجدعان وزیر مالیه عربستان به پاکستان سفر کرده و قرار است پنج یادداشت تفاهم مهم با پاکستان امضا کند.
همچنین یکی از موضوعات مورد بحث دوطرف، ساخت پالایشگاه‌های نفت در منطقه گوادر خواهد بود.
این منابع تصریح کرد که این هیئت نشست‌هایی را با مقام‌های عالی رتبه مختلف پاکستان در طول حضورش در این کشور برگزار خواهد کرد و همچنین مذاکراتی را برسر ارتقای روابط دوجانبه و همکاری‌های اقتصادی و تجاری خواهد داشت.
فواد چودهری وزیر اطلاع رسانی پاکستان پیش از این گفته بود که در این هیئت قرار بوده که یک مقام ارشد سرمایه گذاری عربستان به همراه وزیر نفت و وزیر انرژی حضور داشته باشند.
این سفر در راستای دعوت قبلی اسلام‌آباد از ریاض به منظور سرمایه گذاری در پروژه‌های این کشور از جمله کریدور اقتصادی پاکستان – چین و پروژه‌های زیرساختی دیگر صورت گرفته است.
گفته شده که این هیئت عربستانی در طی سفر شش روزه خود به پاکستان یادداشت تفاهمی را به منظور سرمایه گذاری در معادن بلوچستان پاکستان امضا خواهد کرد و توافقات دیگری نیز بین دوطرف بر سر پالایشگاه‌های گاز طبیعی و حوزه‌های دیگر امضا خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا